جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 14 بهمن 1402     
نگرانی اتحادیه اروپا از وضعیت بحرانی در خاورمیانه

 اتحادیه اروپا نسبت به گزارش‌هایی که نشان می‌دهد ارتش رژیم صهیونیستی قصد دارد جنگ غزه را به شهر رفح در مرز غزه با مصر بکشاند؛ جایی که بیش از یک میلیون نفر به دلیل جنگ به آنجا پناه برده‌اند، عمیقا ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایسنا، «جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هشدار داد که پس از حملات هوایی آمریکا به مواضع عراق و سوریه، درگیری‌های کنونی احتمالا در سرتاسر منطقه گسترش خواهند یافت مگر اینکه توافق آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و جنبش حماس برقرار شود. ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم که از تشدید تنش‌ها جلوگیری کنند. هرچه جنگ غزه طول بکشد، بعید است اوضاع بهبود یابد؛ چون این مسائل به هم مرتبط هستند و تاثیر آن‌ها بر یکدیگر مانند دومینو است.
 
طبق گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود که حدود یک میلیون فلسطینی «به تدریج در مقابل مرز مصر آواره شده‌اند. گفته شده است که آنها در مناطق امن هستند اما در واقع آنچه می‌بینیم این است که بمباران بر جمعیت غیرنظامی همچنان ادامه دارد و وضعیت بسیار وخیمی را ایجاد می‌کند».
 
بورل در بروکسل پیش از آغاز گفت‌وگوهای غیررسمی با وزرای خارجه اتحادیه اروپا بیان کرد: جنگ غزه تاثیر زنجیره‌ای دارد و باعث ایجاد درگیری در لبنان، عراق، سوریه و در منطقه دریای سرخ شده است. ما در وضعیت بحرانی در خاورمیانه زندگی می‌کنیم. همزمان با تداوم جنگ غزه، باور اینکه وضعیت در دریای سرخ بهبود خواهد یافت، بسیار دشوار است زیرا یک مورد به مورد دیگر بستگی دارد.
 
وزیر امور خارجه بلژیک که کشورش در حال حاضر ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد، نسبت به «خطر واقعی گسترش درگیری» هشدار داد.
 
او در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: نگرانی بزرگی وجود دارد. ما می‌خواهیم طرف‌ها خویشتن‌داری پیشه کنند و در عین حال خواستار گفت‌وگو و دیپلماسی هستیم. این تنها راهی است که می‌توانیم وضعیت را در خاورمیانه آرام کنیم.
 
رفح در حال حاضر میزبان بیش از نیمی از جمعیت غزه است که بر اثر جنگ آواره شده‌اند و همچنین مسیر اصلی کمک‌های بشردوستانه به حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر است که نیاز مبرمی به این کمک‌ها دارند.
 
ارتش رژیم صهیونیستی با آغاز حملات به شمال نوار غزه اعلام کرد جنوب این باریکه امن است و ساکنان شمال می‌توانند به این منطقه بروند اما با ادامه جنگ حملات زمینی و هوایی را نیز به جنوب نوار غزه و به‌ویژه خان یونس انجام داد تا بار دیگر آواره‌های فلسطینی را آواره کند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: