جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 10 دی 1402     
اختلافات و دودستگی‌ها در کابینه جنگ رژیم صهیونیستی

 رسانه‌های رژیم صهیونیستی از اختلافات در کابینه جنگ این رژیم به دلیل امتناع نتانیاهو از بحث درباره «روز بعد از جنگ» خبر دادند.

به گزارش ایسنا، میخال شیمش، تحلیلگر سیاسی شبکه کان رژیم صهیونیستی گفت: قبل از یک هفته سرنوشت‌ساز، ترس و نگرانی و تنش زیادی در کابینه جنگ وجود دارد. یکی از مسائلی که باعث اختلاف و درگیری در کابینه شده است موضوع روز بعد از جنگ است.
 
وی گفت: نتانیاهو باید مشخص کند با بنی گانتس، عضو کابینه جنگ است یا با بتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی. باید هرچه زودتر این تصمیم را بگیرد. روابط با یوآو گالانت، وزیر جنگ نیز از آغاز جنگ غزه خوب نبوده است. گالانت و گانتس با درخواست دفتر نتانیاهو برای شرکت در کنفرانس مطبوعاتی مشترک مخالفت کردند.
 
همچنین رسانه‌های عبری اعلام کردند که ارتش بسیار خشمگین است چراکه مسئولان سیاسی هنوز اهداف ادامه جنگ را مشخص نکرده‌اند. ارتش معتقد است که دستاوردهای میدانی با گذشت زمان بدون روند سیاسی از بین می‌رود. دفتر نتانیاهو به گانتس و گالانت اطلاع داده که نمی‌توان درباره روز بعد از جنگ در کابینه جنگ صحبت کرد چراکه بحرانی را در ائتلاف به وجود می‌آورد.
 
گانتس به نتانیاهو پاسخ داده است: حتی اگر یک بحران ائتلافی رخ بدهد این دلیلی برای عدم مذاکره درخصوص روز بعد از جنگ نیست. ارتش باید بداند که برای مرحله چهارم چه برنامه‌ای دارد تا برای ادامه جنگ آماده شود. از کی ما این مسائل را در کابینه جنگ بررسی نمی‌کنیم؟
 
گالانت نیز تأکید کرد که باید این موضوع در کابینه جنگ بررسی شود.
 
تسفی عوفایا، تحلیلگر شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی در واکنش به این اختلافات گفت: روابط میان گانتس، نتانیاهو و گالانت خوب نیست و این مسئله به اداره جنگ لطمه می‌زند.
 
اخیرا رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی این رژیم از اینکه اجازه ورود سخنگوی او به جلسه کابینه را نداده بودند، خشمگین شده بود.
 
قبلا نیز وی از عملکرد گالانت به شدت انتقاد کرده و گفته بود که وی سردرگم و گیج است.
 
این رسانه‌ها می‌گویند که روابط میان مسئولان سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی وخیم شده است.
 
حوادث هفت اکتبر و عملیات طوفان الاقصی مقاومت فلسطین علیه این رژیم اختلافات میان رهبران صهیونیست را درباره شکست بزرگی که به این رژیم وارد شد، عمیق کرد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: