جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 16 آذر 1402     
کار ویژه بنیاد برکت برروی تولید مواد غذایی

 مدیر طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت با بیان اینکه بنیاد برکت کار ویژه خود را بر موضوع تولید مواد غذایی قرار داد، گفت: بر اساس تعریفی که در الگوی کشت و سند آمایش سرزمینی وجود دارد، باید حداقل تا سال ۱۴۰۶ بیش از ۱۴۵ میلیون تن مواد غذایی تولید شود.

به گزارش ایسنا، محسن مردعلی در جمع خبرنگاران گفت: بنیاد برکت کار ویژه خود را بر موضوع تولید مواد غذایی قرار داد که بر اساس تعریفی که در الگوی کشت و سند آمایش سرزمینی وجود دارد، باید حداقل تا سال ۱۴۰۶ بیش از ۱۴۵ میلیون تن مواد غذایی تولید شود. در حال حاضر میزان تولید مواد غذایی در کشور ۱۲۵ میلیون تن است و فاصله‌ای که تا شرایط پیش‌بینی‌شده وجود دارد باید تلاش شود از طریق ارتقای بهره‌وری و اجرای طرح‌ویژه‌ها در حوزه تولیدات کشاورزی مورد پیگیری قرار گیرد.
 
وی ادامه داد: از لحاظ فراهم کردن غذا تقریبا نیاز کشور از طریق تولیدات داخل کشور پوشش داده می‌شود، اما به این موضوع را باید با دید آینده‌نگری نگاه کرد. این فاصله ۲۰ میلیون تنی که از وضعیت موجود و وضعیت عادی وجود دارد، نیازمند برنامه‌ریزی است که بتوانیم از زمین، آب و وضعیت کشاورزی به‌شکل خوبی استفاده کنیم.
 
مدیر طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت گفت: در حوزه تامین امنیت غذایی کالاهای استراتژیک بسیار اهمیت دارد که بر اساس سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه باید حداقل ۹۰ درصد تولیدات در حوزه کشاورزی در داخل کشور تولید شود.
 
به گزارش ایسنا، تامین امنیت غذایی برای تمامی جوامع از اهمیت زیادی برخوردار است و کشورهای جهان بخشی از اقدامات خود را در این راستا و جهت خودکفایی در موضوع امنیت غذایی معطوف می‌کنند. بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با درک ضرورت تامین امنیت غذایی در کشور از ابتدای امسال با تشکیل کارگروه ویژه بر موضوع تامین امنیت غذایی با محوریت اجرای طرح های زنجیره سبز و آبی در سراسر کشور متمرکز شده است.
 
تاکنون طرح های زیادی در استان‌های کشور در زمینه کشاورزی و آبزی‌پروری انجام شده که استان هرمزگان با توجه‌به موقعیت استراتژیک و نزدیکی به دریا یکی از استانهای محوری اجرای این طرح‌ها است که طرح‌های زنجیره سبز و آبی بنیاد برکت در استان هرمزگان بخشی از این طرح‌هاست.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: