جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 11 آذر 1402     
زاکانی اعلام کرد
اتمام ۸۲۷ پروژه در قالب طرح «من شهردارم»

 به گزارش تهرانی نیوز، شهردار تهران با تأکید بر اینکه ایده «من شهردارم» یک روی سکه‌ای از ماجرای مشارکت مردم است،از اتمام ۸۲۷ پروژه در قالب نخستین دوره طرح «من شهردارم» خبر داد.

علیرضا زاکانی در آئین آغاز دومین دوره طرح «من شهردارم» در قالب هشتاد و چهارمین پویش امید و افتخار، گفت: امروز گام دومی را آغاز می‌کنیم که قدم اول آن افتخارآمیز بود و برای ما مشارکت مردم یک اصل است، اصلی که انقلاب اسلامی آن را به ما هدیه داده است و اساس پیروزی انقلاب نیز بر همین اصل استوار بوده است.
 
وی افزود: در دوره طاغوت برخی به تغییر و اصلاح اتکاء داشتند اما این تغییر و اصلاح را بدون اتکا به مردم دنبال می‌کردند؛ اما امام راحل با اتکاء به مردم بر مدار اسلام و توکل به خدا این انقلاب را به پیروزی رساند.
 
وی ادامه داد: وقتی صحبت از «من شهردارم» می‌کنیم بارقه‌های مردم سالاری دینی مد نظر قرار گرفته که از اسلام بر گرفته شده است. در حقیقت ریشه این طرح معلوم است و هر کجا که در این مسیر، انقلاب اسلامی به مردم تکیه کرده خداوند عنایت خود را شامل حال ما کرده و موفق شده ایم و یکی از نمونه‌های آن جنگ تحمیلی است.
 
شهردار تهران با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: امروز رژیم صهیونیستی در باتلاقی گرفتار شده که قطعا شکست خود را رقم خواهد زد؛ چرا که مقابل مردم ایستاده است. جنایت‌هایی که مجددا از دیروز آغاز شده، خواه ناخواه خاتمه پیدا می‌کند و شکست مفتضحانه‌ای را برای رژیم صهیونیستی و آمریکا رقم می‌زند.
 
گام اول «طرح من شهردارم» در مسیر اتمام است
 
وی ادامه داد: مفتخریم گام اول «طرح من شهردارم» در مسیر اتمام است. پیشینه این طرح با تلاش شورای شهر دوره ششم در طرح رصد نمودار شده و با همکاری معاونت برنامه ریزی عمق پیدا کرد، رشد پیدا کرد و تبدیل به یک طرح شد. ۲۰۸۰ پروژه را در دوره نخست در معرض انتخاب مردم قرار دادیم و نقش مردم انتخاب گر بود و اولویت‌ها را برای ما معلوم کردند که غریب به پنج همت نیز اعتبار به خود اختصاص می‌داد.
 
شهردار تهران ادامه داد: مردم ۱۴۳۹ پروژه را انتخاب کردند که ۳.۹ همت اعتبار نیاز داشت و تا کنون ۸۲۷ پروژه در این قالب به اتمام رسیده و تفاوت دوره دوم نیز این است که مردم می‌توانند ایده بدهند و ظرف یک ماه گذشته نیز ایده‌های متفاوتی را دریافت کردیم.
 
زاکانی با اشاره به بررسی ایده‌های ارائه شده در قالب این طرح، گفت: ظرف سه هفته آینده نیز ایده‌هایی که برای ما ارسال می‌شود پس از بررسی جنبه‌های کارشناسی در معرض انتخاب مردم قرار می‌گیرد. تا امروز ۳۶۷۹ پروژه احصا شده که ۷۷ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است و ۸.۸ همت اعتبار برای آن در نظر گرفته شده است و مردم باید از بین این پروژه‌ها، اولویت‌ها را انتخاب کنند.
 
وی افزود: در سامانه‌ای که در اختیار شهروندان قرار گرفته دو ویژگی مد نظر است، نخست آنکه نظام مسائل شهری در اختیار شهروندان است و آنها می‌توانند نسبت به آن اظهار نظر کنند و دوم آنکه توانمندی‌های شهروندان در آنجا قابل عرضه است که اهمیت ویژه‌ای دارد. با توجه به زحمتی که در مجموعه فاوا کشیده شده، امکان اظهار نظر برای پروژه‌ها فراهم شده تا شهروندان به عنوان ناظر در هر موقعیتی مشارکت داشته باشند.
 
شهردار تهران تأکید کرد: ۱۵۰۰ نفر سفیرانی که بخشی از آنها از درون شهرداری و بخشی از فرهیختگان جامعه هستند باید از آنها قدردانی کنم که محملی برای ارتباط و تعامل برای اتصال به توانمندی‌های جامعه را فراهم کرده است. قطعا مقدمه تحول در شهر ایجاد زمینه اعتماد مردم است که در این گام نخست استقبال خوبی انجام شد.
 
وی ادامه داد: اینکه هر فردی احساس کند شهردار است و صاحب شهر است بسیار متفاوت است که فرد خود را مهمان بداند. در این طرح همه صاحبخانه می‌شوند و شهر را متعلق به خود می‌دانند تا امروز گام‌های موثری برداشته شده و امیدواریم به گونه‌ای پیش برویم که در همه اقدامات خود، مشارکت شهروندان را داشته باشیم. ایده «من شهردارم» یک روی سکه‌ای از ماجرای مشارکت مردم است که در حقیقت ظرفیت‌های مردم را مورد توجه قرار می‌دهد تا تحول بزرگ برای شهر برنامه ریزی و محقق شود.

لزوم جذب حداکثری مشارکت شهروندان در قالب اجرای طرح «من شهردارم»
 
 امین توکلی زاده نیز در آئین آغاز دومین دوره طرح «من شهردارم» گفت: مرحله دوم طرح «من شهردارم» در حال آغاز شدن است که تحولات اساسی در این دوره مد نظر قرار گرفته است. در حقیقت تحول نرم افزاری مد نظر قرار گرفته که رسیدن به شهر انسان محور را دنبال می‌کند. به این ترتیب همه موضوعات آن برای انسان‌ها در نظر گرفته می‌شود. انسان‌هایی که در شهر زیست می‌کنند و باید در مسائل آن مشارکت آنها هم مد نظر قرار گیرد.
 
وی ادامه داد: مدل توسعه نظام ایران اسلامی با نظام غربی‌ها اگر مقایسه شود تفاوت در همین جاست که در نظام اسلامی شهر برای انسان‌ها طراحی می‌شود و نماد آن آهن نیست؛ بلکه انسان‌ها هستند. برای حرکت به سمت شهری که عادلانه میان انسان‌ها اقتضائات و تنوع‌های انسانی را لحاظ کرده باید شهروندان در آن مشارکت موثری داشته باشند. برای تحقق شهروند متعالی باید شهروندان مسئولیت پذیر باشند و از این مسیر است که به سمت تعالی حرکت خواهیم کرد.
 
معاون شهردار تهران تاکید کرد: انسانی که شهر برایش اهمیت داشته باشد قطعا نسبت به آن احساس مسئولیت خواهد داشت و تمرین این موضوعات در پروژه «من شهردارم» اتفاق می‌افتد. لذا از شهروندان و نخبگان هر محله سوال شد که چه نیازی دارند؟ و بر همین اساس نیز مرحله دوم این طرح آغاز خواهد شد.
 
به گفته معاون شهردار تهران، استقبال خوبی در مرحله نخست انجام شد که نشان دهنده طراحی درست مسیر است. وقتی شهروندان با طرح درستی مواجه می‌شوند نقش خود را ایفا می‌کنند. همکاران ما در مناطق در حوزه اجتماعی کار خوبی را انجام دادند؛ اما در مرحله دوم طرح انتظار ما بیشتر است و امیدواریم در سطح بالاتر این طرح اجرایی شود.
 
توکلی زاده اظهار کرد: یکی از زیرساخت‌های مهمی که کمک می‌کند نقش شهروندان در قالب شاخص مسئولیت پذیری اجرایی شود عملکرد مدیریت شهری است که اولویت‌های خود را در هر محله مشخص کند و با اولویت و شناخت با مشارکت مردم نسبت به اجرای طرح‌ها اقدام کند. در هر سطحی باید کمک کنیم طرح «من شهردارم» به بهترین شکل ممکن با هدف جذب مشارکت شهروندان با بالاترین کیفیت اجرایی شود.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: