جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 28 آبان 1402     
گفت‌وگوی ماکرون با امیر قطر و همتای مصری درباره جنگ غزه

 امانوئل ماکرون روز شنبه با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر و عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر درباره آخرین تحولات جنگ رژیم صهیونیستی و حماس به‌صورت تلفنی گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، در این گفت‌وگوهای تلفنی امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه «الزام اسرائیل به احترام به قوانین بین‌المللی بشردوستانه و نیاز به آتش‌بس فوری» را یادآور شد.
 
بر اساس بیانیه مطبوعاتی کاخ الیزه، رئیس‌جمهور فرانسه بر «حق» رژیم صهیونیستی برای دفاع از خود و لزوم مبارزه با تروریسم و از بین‌ بردن «آسیب حماس» نیز تأکید کرد.
 
سران سه کشور همچنین در مورد وضعیت اسرای صهیونیست و اقدامات انجام شده برای آزادی آنها گفت‌وگو کردند. ماکرون یادآور شد که آزادی افراد ربوده شده، از جمله هشت فرانسوی، یک اولویت مطلق برای فرانسه است و آنها باید «بدون تأخیر» آزاد شوند.
 
گفت‌وگوها همچنین بر نگرانی ماکرون، السیسی و شیخ تمیم در مورد تلفات انسانی که همچنان در غزه در حال افزایش است، متمرکز بود. در حالی‌ که قربانیان غیرنظامی در غزه بیشتر و بیشتر می‌شوند و بیمارستان‌ها و مدارس بمباران می‌شوند، رئیس‌جمهور فرانسه تعهد رژیم صهیونیستی به احترام به قوانین بین‌المللی بشردوستانه و نیاز به آتش‌بس فوری را یادآور شد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: