جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 20 آبان 1402     
کرملین: تحریم‌های غربی‌ها به ضرر خودشان تمام شد

 سخنگوی کرملین تاکید کرد، تحریم‌های ضد روسی غرب تاثیر زیانبار معکوسی بر اعمال کنندگان این تحریم‌ها گذاشته و منجر به این شده که روسیه صنایع خودش را توسعه دهد.

به گزارش ایسنا، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، در کنفرانسی مطبوعاتی تاکید کرد: «بسیاری درک کرده‌اند و برایشان روشن شده که در درجه نخست، تحریم‌ها به ضرر اعمال کنندگان آنها اثر گذاشته و در درجه دوم نیز آنقدر که تصور می‌شد دردناک نبودند و ما را به سمت تقویت پتانسیلهای خودمان هدایت کردند.»
 
این سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه این اظهار نظر را در پاسخ به پرسشی درباره قطعنامه تصویب شده در روز پنجشنبه از سوی پارلمان اروپا مطرح کرد؛ قطعنامه‌ای که موضوعش وضع تحریم‌های شدیدتر علیه مسکو بود اما در عین حال با توقیف دارایی‌های شخصی روس‌ها همچون خودروهای شخصی آنها مخالفت و استدلال کرد: «تشدید این تدابیر تا این میزان بی اعتبار کننده هدف و ابزار تحریم‌ها است.»
 
اوایل هفته جاری، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد، شرکت‌های حوزه اتحادیه اروپا به دلیل تحریم‌هایی که این قاره به بهانه جنگ در اوکراین اعمال کرد، متحمل دست کم ۲۵۰ میلیارد یورو ضرر شدند. او ادامه داد، این برآوردها با این حال «بسیار محافظه‌کارانه» هستند در نتیجه هزینه واقعی تحریم‌های یکجانبه می‌تواند حتی فراتر از اینها باشد.
 
لاوروف تصریح کرد، تصمیم اتحادیه اروپا برای قطع روابطش با روسیه این اتحادیه را «به واردات گران‌قیمت انرژی از آمریکا» وابسته ساخت و در آن بحران صنعتی ایجاد کرد. او اضافه کرد،‌ »حملات تروریستی» به خط لوله‌های انتقال گاز نورد استریم در سپتامبر ۲۰۲۲ به تمامی امیدها برای آن جریان گاز مقرون به صرف روسیه به اقتصادهای اتحادیه اروپا مجددا بازیابی شود، پایان داد.
 
لاوروف به یک میزگرد سفرای روسیه در مسکو گفت: «غرب تصمیم به از بین بردن اقتصاد جهان به این بهانه که به روسیه درس عبرت بدهد گرفت.» او اظهار کرد، به همین دلیل روسیه انتظار ندارد که تحریم‌ها علیه خودش به همین زودی‌ها برداشته شوند و تصمیم به ایجاد کریدورهای حمل و نقل جدید و زنجیره‌های تامینی جدیدی که «از کنترل و نفوذ بدخواهانه غرب به دور باشند» گرفته است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: