جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 7 آبان 1402     
موفاز: اسرائیل باید ایده آزادی تمامی اسرای فلسطینی را بپذیرد

وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این رژیم باید با ایده آزادی تمامی اسرای فلسطینی در قبال آزادی تمامی اسرای صهیونیستی در نوار غزه موافقت کند.
 
به گزارش ایسنا، شاؤول موفاز، وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی تاکید کرد، دولت باید بیشترین تلاش را برای آزادی همه اسرای رژیم صهیونیستی انجام دهد، زیرا وزارت جنگ نتوانست امنیت شهروندان صهیونیستی را تضمین کند و باید عواقب آن را متحمل شود.
 
طبق گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، موفاز واکنش اولیه کابینه رژیم صهیونیستی به حمله هفت اکتبر را حالتی از ناتوانی در دیدن امور و پاسخگویی چه در سطح سیاسی و چه دولتی و همچنین در سطح نظامی، اطلاعاتی و آمادگی توصیف کرد.
 
وی از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و دولتش انتقاد کرد و گفت: «رئیس ستاد ارتش و افسرانش نسبت به وقوع جنگ هشدار دادند. نتانیاهو هر کاری از دستش برمی‌آمد باید انجام می‌داد. دولت برای همیشه به عنوان یک دولت شرمنده در یادها باقی خواهد ماند.»
 
موفاز ضمن مخالفت با ایده تاسیس گذرگاه انسانی، آن را اقدامی نابجا دانست.
 
وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی گفت: «من به شدت مخالف ایده گذرگاه انسانی هستم. بیایید اول از همه از صلیب‌ سرخ بخواهیم اسرا را ملاقات کند، صورت آنها را ببیند، نام آنها را بداند و بدانیم در چه وضعیتی هستند.»
 
وی بر آمادگی خود برای اعطای همه چیز به جنبش حماس در قبال آزادی اسرای رژیم صهیونیستی تاکید کرد و گفت، بگذارید همه شش هزار اسرای فلسطینی را پس بگیرند و در قبال آن تمامی اسرای رژیم صهیونیستی نزد حماس را بازگردانند.
 
این در حالی است که یحیی السنوار، فرمانده جنبش حماس در غزه شنبه اعلام کرد که این جنبش حاضر است فورا قرارداد تبادلی شامل آزادی تمامی اسرای در بند زندان‌های دشمن صهیونیستی در مقابل آزادی تمامی اسرای آنها نزد مقاومت را امضا کند.
 
بنیامین نتانیاهو نیز پیشتر در دیدار با جمعی از نمایندگان این خانواده‌ها مدعی شده بود که تمام تلاش خود را برای آزادی شهروندان «ربوده شده» انجام خواهد داد و این یکی از اهداف جنگ کنونی علیه غزه است.
 
گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس پنج‌شنبه تعداد اسرای صهیونیست در نوار غزه را که در نتیجه بمباران و کشتارهای رژیم صهیونیستی کشته شدند، نزدیک به ۵۰ تن برآورد کرد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: