جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 3 آبان 1402     
حاشیه جلسه هیئت دولت
سلاجقه: آلودگی هوای تهران مربوط به منابع متحرک و وسایل بنزین سوز است

 به گزارش گروه محیط زیست تهرانی نیوز، رئیس سازمان محیط زیست اعلام کرد که بیشتر آلودگی هوای تهران مربوط به منابع متحرک و وسایل بنزین سوز است.

علی سلاجقه درباره اقدامات لازم برای جلوگیری از آلودگی هوای تهران، اظهار کرد: هر سال وارونگی هوا و آلودگی هوای تهران در فصل سرما رخ می دهد که ما دو برنامه برای کاهش آلودگی هوا داریم.؛ اولین طرح اجرای برقی کردن وسایل حمل و نقل عمومی است و شهرداری تهران هزار دستگاه اتوبوس برقی وارد تهران خواهد کرد. هفت خودروی برقی که رونمایی شده است، در چرخه بهره برداری قرار گرفته است. 150 ایستگاه شارژ برق در تهران و کرج تاسیس شده است و تا پایان سال به هزار ایستگاه می رسد.
 
وی درباره افزایش کیفیت سوخت، گفت: امیدواریم به سمتی برویم که از سوخت ناپاک استفاده نشود که در حال مدیریت این موضوع هستیم. وزارت نفت در حال بهنیه سازی و کیفی سازی سوخت است و این کار در 9 تا 11پالایشگاه کشور در حال انجام است.
 
رئیس سازمان محیط زیست درباره منشا اصلی آلودگی هوای تهران، گفت: براساس داده‌های اصلی ما که مربوط به 34 ایستگاه پایش آلودگی هوای تهران است، بیشتر آلودگی هوای تهران مربوط به منابع متحرک و وسایل بنزین سوز است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: