جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 16 مهر 1402     
دشمن سالم از عملیات طوفان الاقصی خارج نمی‌شود

 روزنامه رای الیوم لبنان طی تحلیلی به بررسی عملیات طوفان الاقصی علیه دشمن صهیونیستی پرداخته و تحولات احتمالی آن در روزهای آینده پرداخت و نوشت، میانجی‌های شتاب زده و مزدور عرب قادر به مهار این جنگ نیستند.

به گزارش ایسنا، این روزنامه به قلم عبدالباری عطوان، تحلیل‌گر سرشناس عرب نوشت: هنگامی که «ژنرال» محمد الضیف، فرمانده «گردان‌های القسام»، شاخه نظامی جنبش حماس به همراه «ابو عبیده» سخنگوی رسمی خود پس از نزدیک به دو سال غیبت و دقیقا پس از نبرد «شمشیر قدس» از مخفیگاه محقر خود بیرون می‌آیند بدان معناست که پیروزی بزرگی در راه است و کسانی که به مسجد الاقصی هجوم بردند و مقامات صهیونیستی که از آنها حمایت کردند، مجازات سختی خواهند داشت و اکنون دلایل این غیبت روشن شد که بارزترین آن آمادگی برای این پیروزی بزرگ است.
 
ژنرال الضیف خیلی آرام و مختصر گفت: امروز روز نبرد بزرگ برای پایان دادن به آخرین اشغالگری سطح روی زمین است و از پرتاب ۵۰۰۰ موشک در عرض چند دقیقه برای شروع این حمله مبارک خبر داد. ابوعبیده هم صحنه را با این جمله به تصویر کشید: «اسرائیل در برابر ما در حال فروپاشی است و طوفان الاقصی طبق برنامه پیش می‌رود.» تمام گنبدهای آهنین و جنگنده‌های رادارگریز دشمن در برابر آن دو و نیروهایشان سقوط کردند.
 
در میدان و در شهرک‌های غصب شده اطراف غزه، تانک‌های «مرکاوا» در شهرک‌های غلاف غزه فلج شدند و نتوانستند از شهرک‌نشینان حفاظت کنند و در صحنه‌ای دیگر شهرک نشینان در وحشت و ترس بی‌سابقه‌ای با فریاد درخواست کمکی که کسی پاسخ نداد، فرار کردند.
 
تصاویر زنده صوتی و تصویری دروغ نمی‌گویند، مقاومت بیش از ۳۰۰ صهیونیست را کشت و صدها تن دیگر را زخمی کرد و به همان تعداد از آنها را زنده و مرده اسیر کرد و در جای امن نگه داشت تا از آنها به عنوان برگ برنده‌ای برای آزادی تمام اسیران فلسطینی در بند زندان‌های رژیم صهیونیستی استفاده کند. این تصاویر مستند که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد یک جنگ رسانه‌ای است و تاثیر زیادی روی روحیه دشمن، مردم و ارتشش دارد.
 
این بزرگترین ضربه مهلک نظامی، سیاسی و اخلاقی به سه نهاد نظامی، امنیتی و سیاسی رژیم صهیونیستی طی ۵۰ سال اخیر دقیقا از زمان جنگ اکتبر ۱۹۷۳ است، زیرا عمق «امن» رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد؛ وقتی شهرک نشینان حین فرار با اجساد سربازانشان برخورد کرده، با پلیس تماس گرفتند و به ارتش و نیروهای امنیتی متوسل شدند که به کمک آنها بیایند و کسی جواب آنها را نداد این اوج فروپاشی ارتش رژیم صهیونیستی بود که چهارمین ارتش قدرتمند دنیاست البته اگر که قبلاً سقوط نکرده و در مسیر سقوط نبوده نباشد.
 
صرف نظر از تحولات آینده، مقاومت پیروز شده است. این جنگ‌ طولانی است و دشمن سالم از آن خارج نخواهد شد و شاید به جنگ منطقه‌ای تبدیل شود و اتحاد را به نمایش بگذارد.
 
میانجی‌های عرب برای توقف جنگ، خدمت به اشغالگر، کاهش خسارت‌های آن و نجاتش از بحران‌ها و سرنوشت سیاه خود و به درخواست اضطراری آمریکا به هر دری می‌زنند؛ اما رهبران مقاومت در داخل فلسطین از پاسخ دادن خودداری می‌کنند و به این میانجی‌ها می‌گویند که در دل مهمترین و شریف‌ترین نبرد هستند و پیش از این در میان اعراب بخت خویش را آزموده‌اند و جز خیانت و تبانی با دشمنان ندیدند و از زبانی استفاده کرده و می‌کنند که دشمن متحد آنها جز آن نمی‌فهمد.
 
دشمن صهیونیستی اگر نگوییم همه، بخش بیشتری از حیثیت، اعتبار و قدرت خود را با چراغ سبز ژنرال الضیف برای شلیک اولین موشک و اولین یورش به شهرک‌ها و آزادسازی آنها از دست داد و حال سازشگران قدیم و جدید هیچ آرامشی ندارند.
 
نتانیاهو اذعان می‌کند که رژیم شکننده آن در وضعیت جنگی است و تهدید می‌کند که قاطعانه پاسخ خواهد داد و خواهان احتیاط است. اما او چه خواهد کرد آیا صدها و هزاران بی‌گناه را در نوار غزه می‌کشد؟ اگر می‌تواند این کار را انجام دهد؛ اما مسلما پاسخ این اقدام نتانیاهو ویرانی تل‌آویو، حیفا و قدس خواهد بود.
 
جنبش جهاد اسلامی فلسطین در این نبرد به حماس ملحق شده و همه شاخه‌های نظامی گروه‌های بزرگ مقاومت با حماس است و بعید نیست که در آینده و حتی طی چند ساعت یا چند روز آتی شاخه‌های محور مقاومت در لبنان، یمن، سوریه و عراق هم به مقاومت فلسطین ملحق شوند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: