شرکت هواوی تکنولوژی در رویدادی دو ساعته، بدون این که به سری تلفن هوشمند جنجالی «میت ۶۰» اشاره کند، محصولات مصرفی جدید این شرکت را معرفی کرد.
به گزارش ایسنا، ریچارد یو، مدیر بخش مصرف کننده هواوی بدون اشاره به گوشی جنجالی جدید این شرکت، گفت: هواوی تولید تلفن هوشمند را در واکنش به تقاضا، افزایش خواهد داد. مدل رده بالای «میت ۶۰ پرو» که در ساخت آن از یک پردازنده تولید چین استفاده شده است، توجه بینالمللی را برانگیخته و واشنگتن را نسبت به پیشرفت هواوی در توسعه قابلیتهای تراشه سازی بومی با وجود محدودیتهای تجاری آمریکا، نگران کرده است.
تلفنهای جدید هواوی، فروش این شرکت را افزایش داده و یکی از گوشیهای پرفروش در چین در هفته پیش از معرفی آیفون ۱۵ اپل بوده اند. این نخستین گوشیهای هواوی با قابلیت ۵G هستند که از زمان وضع تحریمهای آمریکا علیه هواوی و قطع دسترسی این شرکت به تامینکنندگان فناوری پیشرفته، به فروش گذاشته میشوند. قابلیت ۵G با استفاده از یک پردازنده Kirin ۹۰۰۰s هفت نانومتری فراهم شده که توسط شرکت چینی SMIC تولید شده است.
هواوی در گام دیگری به سوی خودکفایی، از همکاری بلندمدت خود با پورشه دیزاین فاصله گرفت و به جان آن، اندی لو، سلبریتی هنگ کنگی را به عنوان سفیر برند خود برای تبلیغ مدلهایی انتخاب کرد که «اولتیمیت دیزاین» نامیده است. هواوی به معرفی مختصر مدلهای «میت ۶۰» پرداخت و تبلت پرچمدار «میت پد» و ساعتهای هوشمند جدید را معرفی کرد. مدیر بخش مصرف کننده هواوی، بیشتر وقت خود روی صحنه را به مقایسه «میت پد پرو» با «آی پد پرو» اپل اختصاص داد که منعکس کننده تمایل هواوی برای مقایسه خود با بهترین جهان است.
این شرکت چینی همچنین از طراحی نیمهرسانای خود که در مجموعهای از ایربادهای بی سیم جدید بکار رفته است، تعریف کرد اما جزئیات این تراشه را ارائه نکرد.
بر اساس گزارش بلومبرگ، ارائه هواوی در شهر شنزن و مقابل یک صفحه نمایش گرافیکی بزرگ با حضور طرفداران این برند، برگزار شد اما این شرکت از ارائه جزئیات کامل و مشخصات دقیق گوشیهای جدید خود اجتناب کرد و رسانههای بینالمللی را از حضور در این رویداد و رویداد دیگر این شرکت در ماه میلادی جاری، حذف کرد.