جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 3 مهر 1402     
گزارش کمیسیون تلفیق درباره برنامه هفتم فرابخشی نیست

 نماینده شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: گزارش کمیسیون تلفیق در خصوص لایحه برنامه هفتم توسعه به دلیل تشکیل کمیته‌هایی زیر نظر این کمیسیون و از سوی دیگر اعمال نظر دستگاه‌های اجرایی فرابخشی نبوده و بیشتر بخشی نگری شده است.

به گزارش ایسنا، حسینعلی حاجی دلیگانی در تذکری در جریان جلسه علنی امروز مجلس و بررسی کلیات لایحه برنامه هفتم توسعه بیان کرد: روح حاکم در ماده ۴۱ آئین‌نامه مجلس می‌گوید که کمیسیون تلفیق از سه نفر اعضای کمیسیون‌های تخصصی و ۹ نفر اعضای کمیسیون برنامه و بودجه تشکیل می‌شود تا در نهایت گزارش کمیسیون تلفیق فرابخشی تنظیم شود. علی رغم زحمات زیادی که کشیده شده در گزارش کمیسیون تلفیق پیرامون لایحه برنامه هفتم توسعه بخشی نگری دیده می‌شود. برخی از این بخشی نگری به کمیته‌هایی باز می‌گردد که در کمیسیون تلفیق تشکیل شد و بخشی دیگر به ورود دستگاه‌های اجرایی و اعمال نظر آنها در گزارش کمیسیون باز می‌گردد. فلذا گزارش کمیسیون تلفیق در خصوص لایحه برنامه هفتم توسعه فرابخشی نیست.
 
وی همچنین گفت: از سوی دیگر بر اساس قانون اساسی ایجاد ثبات اقتصادی در سطوح عمومی قیمت‌ها و نرخ ارز و کنترل تورم یک ضرورت است اما آنچه که در گزارش کمیسیون تلفیق و لایحه دولت آمده است ما را به این منزل نمی‌رساند. مردم امروز انتظار دارند در کنار ثبات اقتصادی شاهد کنترل تورم و پایین آمدن نرخ تورم باشند. مواردی که در برنامه هفتم دیده شده ما را به این هدف نمی‌رساند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: