جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 14 شهريور 1402     
اعتراضات گسترده معلمان کره جنوبی

 صدها هزار معلم در کره جنوبی پس از خودکشی یک معلم به دلیل فشارهای ناشی از نظام آموزشی در این کشور و خواسته‌های والدین دانش‌آموزان، دست به اعتراض گسترده زدند.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه سی‌ان‌ان، معترضان که مقابل مجلس ملی کره جنوبی تجمع کرده بودند، می‌گویند که به دلیل نظام آموزشی پر فشار در کشورشان با خواسته‌های بیش از حد سخت و حتی آزار و اذیت والدین دانش‌آموزان روبرو هستند و خواستار اصلاحات قانونی و حمایت‌های بیشتر می‌باشند.
 
به گفته فدراسیون انجمن‌های معلمان کره جنوبی، علی‌رغم هشدارهای اولیه مقامات کره‌ای مبنی بر اینکه این اعتصاب «غیرقانونی» تلقی می‌شود، بیش از ۲۰۰۰۰۰ معترض در تظاهرات روز شنبه شرکت کردند. روز دوشنبه نیز به گفته سازمان دهندگان این رویداد، حدود ۵۰۰۰۰ معلم کار را متوقف و در پایتخت تجمع کردند تا یاد و خاطره معلم فقید را گرامی بدارند.
 
بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش کره جنوبی و دفتر آموزش شهری سئول که تحقیقاتی را در مورد مرگ این معلم انجام دادند، وی معلم کلاس اول مدرسه ابتدایی سئوی در سئول بوده و در ۱۸ ژوئیه در محوطه دانشگاه اقدام به خودکشی کرده بود.
 
این مرگ به عنوان نقطه عطفی برای بسیاری از معلمان و کارکنان نظام آموزشی در سرتاسر کره جنوبی بود که مدت‌هاست از اینکه نمی‌توانند دانش‌آموزان خود را از ترس انتقام و واکنش والدین آنها تنبیه کنند، شکایت دارند.
 
گفته می‌شود این معلم پس از درگیری دو دانش‌آموز در کلاس و واکنش اغراق‌آمیز والدین آنها به این اتفاق دست به خودکشی زده بود.
 
داده‌های دولتی کره نشان می‌دهد که ۱۰۰ معلم مدارس دولتی در کره جنوبی - عمدتا معلمان مدارس ابتدایی - از ژانویه ۲۰۱۸ تا ژوئن ۲۰۲۳ خودکشی کردند.
 
این داده‌ها مشخص نمی‌کند که چه عواملی در مرگ معلمان نقش داشته و مشخص نیست که چه تعداد از این خودکشی‌ها به شغل این افراد مرتبط بوده است اما بسیاری از افراد در سیستم آموزش و پرورش، قانون جنجالی کودک آزاری را که در سال ۲۰۱۴ تصویب شد، مقصر دانسته‌اند.
 
طبق این قانون، هر کسی که به یک مورد کودک آزاری مشکوک باشد، می‌تواند بدون نیاز به ارائه مدرک، آن را به مقامات گزارش کند و سپس مقامات نیز این ادعا را بررسی خواهند کرد.
 
معلمان می‌گویند که بر این اساس می‌توانند به‌طور ناعادلانه مورد هدف والدینی قرار بگیرند که احساس می‌کنند فرزندشان مورد کم توجهی واقع شده است و این رویکرد گاهی اوقات شغل آنها را به خطر می‌اندازد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: