اندونزی برنامههای بلندپروازانهای برای رشد خودروهای برقی دارد زیرا با تایلند و هند رقابت میکند تا این صنعت را به عنوان جایگزینی برای چین، بزرگترین تولیدکننده جهان، ایجاد کند. با این حال، خودروهای الکتریکی اکنون کمتر از یک درصد از خودروهای موجود در جادههای این کشور را تشکیل میدهند.
به گزارش ایسنا، بازدیدکنندگان از نمایشگاه خودرو اظهار کردند که قیمت خودروهای برقی، دسترسی به ایستگاههای شارژ و تردید در مورد برندهای جدید دلایلی هستند که مشتری از خرید اجتناب میکند.
یکی از بازدیدکنندگان نمایشگاه خودرو که قصد دارد اولین خودروی برقی خود را تا سال ۲۰۲۴ بخرد، گفت که خواهان یک معامله بهتر است. او گفت که باید افراد به این خودروها با قیمتهای ارزان تمایل داشته باشند.
دولت اندونزی از نمایشگاه خودروی جاکارتا برای دو برابر کردن برنامههای تولید و فروش خودروهای الکتریکی در بزرگترین بازار خودروی جنوب شرقی آسیا استفاده کرد اما خریداران همچنان محتاط هستند.
دولت اندونزی مالیات بر ارزش افزوده خودروهای برقی را از ۱۱ درصد به یک درصد کاهش داده است و قیمت اولیه ارزانترین هیوندای آیونیک ۵ را از بیش از ۵۱ هزار دلار در اندونزی به کمتر از ۴۵ هزار دلار میرساند.
وزارت صنعت اندونزی در نمایشگاه خودرو که در روز یکشنبه (۲۰ اگوست) به پایان رسید، اعلام کرد که دو سال دیگر به خودروسازان فرصت میدهد تا مشوق های تولید را ارائه کنند. اندونزی هدف خود را برای تولید حدود ۶۰۰ هزار خودروی برقی تا سال ۲۰۳۰ تعیین کرده است. این رقم بیش از ۱۰۰ برابر تعداد فروخته شده در اندونزی در نیمه اول سال ۲۰۲۳ خواهد بود.
بر اساس گزارش رویترز، وزیر اقتصاد اندونزی گفت امیدوار است نمایشگاه خودرو جاکارتا فروش بیش از ۲۶ هزار خودرو را به همراه داشته باشد که این تعداد در نمایشگاه خودرو سال گذشته فروخته شد.