جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 16 مرداد 1402     
نوشیدن این چای «قند خون» شما را تنظیم می‌کند!

 اطلاعات آنلاین: محققان اخیرا مطالعاتی برای میزان تاثیر یک نوشیدنی در سلامتی انجام داده است که ادعا می‌کند نوشیدن آن میزان قند خون را تنظیم می‌کند.

به نقل از دیلی میل، تحقیقات جدید نشان می‌دهد که نوشیدن کامبوچا ممکن است به کاهش سطح قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ کمک کند.
 
کامبوچا نوشیدنی شبیه چای است که در چین باستان تولید شده است و در طول هزاران سال در این کشور مصرف شده است. کامبوجا بر پایه‌ چای سبز یا سیاه تهیه می‌شود و دستورالعمل‌های علمی دقیق برای طرز تهیه آن موجود است. طعم کامبوجا در طول تخمیر از طعم ترش میوه‌ای مانند، به مزه‌ای شبیه به طعم یک سرکه‌ی ملایم پس از یک دوره نسبتا طولانی تغییر می‌کند. در واقع چای کامبوجا یک نوشیدنی تخمیر شده است که از چای، شکر، باکتری و مخمر تهیه می‌شود. 
 
دانشگاه جورج تاون در ایالات متحده اخیرا مطالعاتی برای میزان تاثیر این نوشیدنی در سلامتی انجام داده است که در آن ادعا می‌شود نوشیدن آن میزان قند خون را تنظیم می‌کند. تیم تحقیقاتی دانشگاه جورج تاون به سرپرستی دکتر دن مرنشتاین نشان داده است که نوشیدن چای کامبوچا در متابولیسم و قند خون تاثیر مثبت دارد. 
 
این نوشیدنی همچنین ممکن است به بازسازی سلول‌های بتا کمک کند؛ که هورمون انسولین را برای تنظیم قند خون تولید می‌کند. اما ممکن است فقط به نظر تأثیر بگذارد، زیرا نوشیدن کامبوچا افراد را سیر می‌کند، به طوری که کمتر غذا می‌خورند. مرنشتاین می گوید: طبق اطلاعات ما، این اولین کارآزمایی بالینی است که اثرات کامبوچا را در افراد مبتلا به دیابت بررسی می‌کند. تحقیقات بیشتری باید انجام شود، اما همین تحقیقات هم بسیار امیدوارکننده است.
 
در این مطالعه از مردم خواسته شد که هم کامبوچا و هم یک نوشیدنی غیر کامبوچا بنوشند و در این بین هشت هفته استراحت کنند. میانگین قند خون در داوطلبان پس از یک ماه نوشیدن کامبوجا از ۱۶۴ به ۱۱۶ میلی گرم در هر ۱۰۰ میلی لیتر خون کاهش یافت.
 
بر اساس مطالعه منتشر شده در مجله Frontiers in Nutrition، به نظر می‌رسد که تفاوت قند خون پس از نوشیدن کامبوجا در افرادی که قند خون در آن‌ها کنترل نشده بود، بسیار مهم است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: