جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 12 مرداد 1402     
آمریکا کارمندان سفارت خود را از نیجر خارج کرد

در بحبوحه ناآرامی‌ها در نیجر به دنبال کودتای اخیر، وزارت امور خارجه آمریکا خروج بخشی از هیات دیپلماتیک مستقر خود در این کشور آفریقایی را اعلام کرد.
 
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری راشاتودی، مقامات آمریکایی این تصمیم را روز چهارشنبه اعلام کردند و تاکید داشتند که به کارمندان غیرضروری و اعضای خانواده‌ها دستور داده شد تا سفارت آمریکا در نیجر را ترک کنند.
 
مقامات آمریکایی تصریح کردند، این اقدام به دنبال "تحولات کنونی در نیجر" و "از جانب احتیاط" انجام شده است.
 
وزارت امور خارجه آمریکا با اشاره به سرنگونی محمد بازوم، رئیس جمهور نیجر توسط نیروهای اپوزیسیون در هفته گذشته، در بیانیه‌ای اعلام کرد: آمریکا تمامی تلاش‌ها برای براندازی نظم قانونی نیجر را رد می‌کند و در کنار مردم این کشور می‌ایستد.
 
تعدادی از دیگر کشورهای غربی نیز تصمیم خود برای خروج نیروهای دیپلماتیک‌شان از نیجر را اعلام کرده‌اند. فرانسه روز سه‌شنبه اعلام کرد که به تخلیه اتباع خود و اتباع دیگر کشورهای اتحادیه اروپا از نیجر کمک می‌کند. ایتالیا، اسپانیا و آلمان نیز هر یک نسبت به خروج شهروندان خود از نیجر اطلاعیه‌هایی را صادر کرده و نسبت به وخیم شدن وضعیت امنیتی در پی این کودتا هشدار داده‌اند.
 
جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه انگلیس اعلام کرد، نخستین گروه از اتباع انگلیسی نیجر را ترک کردند.
 
وی در پستی در توییتر نوشت: نخستین گروه از اتباع انگلیسی با امنیت کامل نیجر را ترک کردند. ما برای حل این بحران کاملا از یک قطعنامه به رهبری اتحادیه آفریقا و جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا (اکوواس) حمایت می‌کنیم.
 
در همین حال، وزارت امور خارجه فرانسه نیز از خروج ۷۳۶ تن از جمله اتباع فرانسوی از نیجر خبر داد و اعلام کرد در حال آماده کردن پرواز بعدی است.
 
وزارت امور خارجه فرانسه در توییتی اعلام کرد: سه پرواز از پایتخت نیجر ۷۳۶ تن از جمله ۴۹۸ تبعه فرانسوی را از این کشور خارج کردند. پرواز چهارم در حال آماده شدن است.
 
وزیر امور خارجه هلند نیز از خروج شش تن از اتباع هلندی از نیجر خبر داده است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: