جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 3 مرداد 1402     
زاخارووا: روسیه برای آینده جهان می‌جنگد

 سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت، حتی کشورهای پیشرفته غربی و آن‌هایی که به لحاظ اقتصادی قوی هستند، به مستعمره‌ تبدیل شده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه طی سخنرانی در انجمن زنان روسی-آفریقایی تاکید کرد: کشورهای غربی، حتی آن‌هایی که به لحاظ اقتصادی قوی و پیشرفته هستند، به مستعمره‌هایی تبدیل شده‌اند.
 
وی افزود: جالب‌ترین مسئله این است که کشورهای اتحادیه اروپا و ناتو از پیش به مستعمره‌های جدید تبدیل شده‌اند. آن‌ها به لحاظ اقتصادی قوی هستند، تاریخ طولانی درباره توسعه دموکراتیک دارند و بسیاری از آن‌ها در گذشته آزادی‌های دموکراتیک را خلق کردند. با این حال امروز آن‌ها نه تنها وابسته هستند بلکه به لحاظ اقتصادی، سیاسی و اخلاقی کاملا تحت امر اراده مرکز اصلی خود یعنی دنیای آنگلوساکسون هستند. البته جهان تمایلی به دنبال این مسیر قدیمی ندارد و نمی‌خواهد به آن بازگردد و همان اشتباهات را تکرار کند.
 
زاخارووا تصریح کرد: ما نه تنها برای خودمان مبارزه می‌کنیم بلکه برای آینده این جهان می‌جنگیم. و ما هستیم که تصمیم می‌گیریم آیا جهان آزاد خواهد بود یا به استعمار گذشته بازخواهیم گشت.
 
سخنگوی وزارت خارجه روسیه در پایان خاطرنشان کرد: روسیه و آفریقا همچون برخی از کشورهای غربی آماده نیستند آزادی را فدای منافع مادی کنند. اگرچه رفاه و منافع مادی اهمیت دارد، اما چیزی‌های مهم‌تر دیگری نیز وجود دارند. اگر آزادی درونی، اراده آزاد و درک خوب و بد وجود نداشته باشد، رفاه و منافع علیه انسان‌ها عمل می‌کند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: