جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 29 تير 1402     
آزمون دکتری تخصصی داروسازی امروز برگزار می‌شود

آزمون دکتری تخصصی رشته‌های داروسازی به صورت مستقل از آزمون‌های دکتری تخصصی گروه‌ علوم‌پزشکی امروز برگزار می‌شود.
 
به گزارش ایسنا، آزمون دکتری تخصصی رشته‌های داروسازی برای نخستین بار به صورت مستقل از آزمون‌های دکتری تخصصی گروه‌ علوم‌پزشکی برگزار می‌شود. براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، کلید آزمون ۲ روز پس از برگزار آزمون یعنی شنبه ۳۱ تیر ماه در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر می‌شود. 
 
بیش از ۱۰۰۰ نفر متقاضی شرکت در آزمون دکتری تخصصی رشته‌های داروسازی هستند. این آزمون در رشته‌های «اقتصاد و مدیریت دارو»، «کنترل دارو»، «فارماسیوتیکس»، «شیمی دارویی»، «فارماکوگنوزی»، «زیست‌فناوری دارویی»، «سم‌شناسی»، «داروسازی بالینی»، «داروسازی سنتی»، «داروسازی هسته‌ای»، «نانوفناوری دارویی»، «زیست‌مواد دارویی» و «شیمی مواد خوراکی و آب‌شناسی» در ۱۰ قطب کلان مناطق آمایشی علوم‌پزشکی برگزار می‌شود. 
 
مرکز سنجش آموزش پزشکی، لیست اولیه دانشگاه‌های پذیرنده دانشجو در مقطع دکتری تخصصی و پژوهشی رشته‌های داروسازی را در اسفند سال گذشته اعلام کرد. اما این احتمال وجود دارد که برخی از دانشگاه‌ها، پس از اعلام لیست اولیه بتوانند مجوز پذیرش دانشجو را دریافت کنند. همچنین این احتمال وجود دارد که برخی از دانشگاه‌ها به دلایل گوناگون علمی یا اجرایی از این لیست حذف شوند. 
 
بر اساس اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی، لیست اعلام شده فقط به منظور آگاهی کلی داوطلبان است و حقی برای داوطلب ایجاد نمی‌کند. تغییرات احتمالی در ظرفیت‌های پذیرش تا زمان انتخاب رشته محل از سوی مرکز سنجش آموزش پزشکی اطلاع‌رسانی می‌شود. 
 
تحصیل در دوره‌های شهریه‌پرداز مستلزم پرداخت شهریه است که مبلغ شهریه توسط دانشگاه‌ها اعلام می‌شود. داوطلبان برای اطلاع از مبلغ شهریه باید به دانشگاه مراجعه کنند. دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور نیز اعلام کرده‌اند که تعهدی در قبال اسکان و تامین خوابگاه ندارند و بر اساس امکانات موجود، خوابگاه در اختیار دانشجو قرار می‌دهند.
 
دانشگاه‌های علوم‌پزشکی تهران، شهیدبهشتی، کرمان، کرمانشاه، مشهد، اصفهان، شیراز، شاهد، مازندران، تبریز، اهواز و زنجان در رشته‌های اقتصاد و مدیریت دارو، داروسازی بالینی، داروسازی سنتی، داروسازی هسته‌ای، زیست‌فناوری دارویی، زیست‌مواد دارویی، سم‌شناسی، شیمی دارویی، شیمی موادخوراکی و آب‌شناسی پزشکی، فارماسیوتیکس، فارماکوگنوزی، کنترل دارو و فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی و نانوفناوری دارویی دانشجو می‌پذیرند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: