جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 21 تير 1402     
جریان سازی آموزش و پرورش در خصوص «هویت دخترانه»

مشاور امور زنان وزیر آموزش و پرورش همزمان با روز «عفاف و حجاب» به تشریح اقدامات این وزارتخانه در راستای ترویج فرهنگ عفاف حجاب در بین دانش آموزان پرداخت.

رابعه امامی رضوی در گفت‌وگوبا ایسنا، اظهار کرد: معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش اداره عفاف و حجاب دارد و ما به صورت مستقل در این زمینه فعالیت نمی‌کنیم بلکه همکار معاونت پرورشی هستیم و به آنها طرح‌ها و برنامه‌هایی را پیشنهاد می‌دهیم.

وی ادامه داد: یکی از پیشنهاداتی که در ارتباط با عفاف و حجاب ارائه کرده‌ایم مربوط به پویش عکس نوشته شهید "مروه شروینی" است. ۱۰ تیر سالروز شهادت مروه شروینی، شهیده حجاب در دادگاه آلمانی بود که بدون هیچ جرمی سال ۲۰۰۹ مورد ضرب و شتم قرار گرفت و نهایتا شهید شد.  در همین راستا به معاونت پرورشی پیشنهاد دادیم پویش عکس نوشته‌ای با عنوان مروه شروینی برگزار کنند که معاونت پرورشی از این امر استقبال کرد.

مشاور امور زنان وزیر آموزش و پرورش  افزود: از سوی دیگر یک نشستی با بنیاد عفاف و حجاب داشتیم. در این راستا موسسه‌ای در خصوص برگزاری کارگاه‌ها، همایش‌ها و جشنواره‌ها با موضوع عفاف و حجاب فعالیت دارد. از ما مطالبه داشتند تا ارتباطی بین جمعیت هدف خود یعنی دختران دانش آموز با آنها برقرار کنیم‌. قرار بر این شد تا با نامه نگاری همکاری بین این موسسه و معاونت پرورشی شکل گیرد.

امامی رضوی در پایان سخنان خود تاکید کرد: ما همکار برنامه‌های معاونت پرورشی در امر عفاف و حجاب محسوب می‌شویم. معاونت پرورشی اداره عفاف و حجاب دارد و در این زمینه فعال است. با این حال خودمان را فارغ از این موضوع نمی‌دانیم و در امر فرهنگ سازی و جریان سازی از طریق آموزش‌هایی که به دختران در بحث هویت دخترانه می‌دهیم، فعال هستیم.

 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: