جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 19 تير 1402     
مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران تاکید کرد
لزوم برخورداری از مدیریت واحد در محیط زیست

 به گزارش گروه محیط زیست تهرانی نیوز، مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با تاکید بر اینکه محیط زیست مرز ندارد، اظهار کرد : محیط زیست نیازمند یک مدیریت واحد است.

 حلیا حسینی در مراسم اختتامیه رویداد بین المللی کلیماتون که امروز در برج میلاد برگزار شد، درباره اهمیت این رویداد اظهار کرد: همدلی بین نهادهای مختلف از جمله اتفاقات خوب در رویداد کلیماتون است. در این رویداد دانشگاهیان، نهادهای حاکمیتی، جوامع محلی و ... در کنار هم هستند و نشان دهنده این است که محیط زیست مرز ندارد.
 
وی افزود: داشتن یک مدیریت واحد در محیط زیست یک ضرورت است و امیدواریم در چنین تجمعاتی به این مدیریت واحد برسیم.
 
مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران ادامه داد: در بحث کلیماتون جدا از حرکت جهانی تلاش کردیم با خلق ایده‌ها و آگاهی‌بخشی به تمامی مردم و جوامع محلی ثایت کنیم که چالش‌های محیط زیست نیازمند مشارکت است. تغییر رفتار در محیط زیست نگرش اصلی در رسیدن به توسعه پایدار است.
 
وی افزود: «کلیماتون»حتی در سطح شهرهای جهانی نیز تلاش کرده برای حل موضوعات و معضلات محیط زیستی گامی بردارد. در بحث ویژگی‌ها و انتخاب چالش‌ها در کلیماتون دو چالش گازهای گلخانه‌ای و دیگری سازگاری را انتخاب کردیم که در اولویت بودند. به گونه‌ای این موضوعات انتخاب شدند که بسیار شفاف برای جوامع محلی و کاربردی برای دستگاه‌ها باشند و ایده‌ها نیز قابلیت عملیاتی داشته باشند.
 
حسینی در پایان تصریح کرد: هدف ما در کلیماتون است که تغییرات اقلیمی را مهم جلوه دهیم و شاهد ترسیب کربن و مشارکت جوامع محلی و مردم باشیم. ما تغییرات و معضلات بسیار زیادی را پشت سر گذاشتیم و امیدواریم با این رویدادها بتوانیم معضلات زیست‌محیطی را کنترل کنیم.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: