جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 8 تير 1402     
کمیته اروپایی، رژیم صهیونیستی را به ارتکاب جنایات جنگی علیه فلسطینیان متهم کرد

 

کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا از اتحادیه اروپا خواست تا از دیوان کیفری بین‌المللی برای محاکمه اسرائیل "به دلیل جنایات جنگی" حمایت کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فلسطینی"وفا"، این کمیته در بیانیه‌ای ضمن ابراز تاسف نسبت به پیشرفت محدود در تحقیقات دیوان کیفری بین المللی در خصوص جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت در سرزمین‌های اشغالی فلسطین بر تعهد خود برای کمک به دادگاه و دادستان کل آن در پیشبرد تحقیقات و پیگردهای قضایی تاکید کرد.

در این بیانیه اشاره شده است که شهرک‌سازی‌های غیرقانونی مانع بزرگی در مسیر تحقق راه‌حل دو کشوری و دستیابی به صلح و امنیت پایدار در این منطقه است. کمیته مذکور خواستار تلاش‌های جدید برای توقف خشونت‌های مرتبط با شهرک‌سازی‌ها و مبارزه با گسترش شهرک‌سازی در کرانه باختری و فراهم نمودن تدابیر لازم برای تحقق این امر شد.

این کمیته ضمن ابراز نگرانی نسبت به سیاست و کمک‌های مالی اتحادیه اروپا در اراضی فلسطینی، خاطرنشان کرد که شهرک سازی‌های غیرقانونی اسرائیل این اقدام را تضعیف می‌کند. کمیته مذکور خواستار پرداخت غرامت برای تخریب تمامی زیرساخت‌هایی شد که اتحادیه اروپا در این منطقه آنها را تامین مالی کرده است.

این بیانیه اشاره کرد که در سال ۲۰۲۲، ۱۰۱ ساختمان که به ارزش ۳۳۷۰۱۹ یورو توسط اتحادیه اروپا یا کشورهای عضو آن تامین مالی شده بود، تخریب یا توسط اسرائیل تصرف شد.

این کمیته از اتحادیه اروپا خواست تا برای ارزیابی پیامدهای سیاسی و اقتصادی اقدام رژیم اسرائیل در واگذاری اختیارات گسترده مسائل مدنی در کرانه باختری به بتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی این رژیم که موجب گسترش حضور اسرائیل در سرزمین‌های فلسطینی می‌شود رای حقوقی صادر کند.

اوین انسر، نماینده سوئدی پارلمان اروپا گفت که مردم فلسطین بیش از ۵۰ سال است که تحت اشغال به سر می‌برند و اتحادیه اروپا باید برای تقویت همکاری با تشکیلات خودگردان فلسطین و پایان دادن به اشغالگری تلاش کند. این توصیه ها برای تصویب در ژوئیه آینده به پارلمان اروپا ارائه خواهد شد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: