جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 31 مرداد 1394     
عضو هیأت ریسه شورای شهر تهران تأکید کرد:
50درصد توسعه زیر ساخت های مترو که در اولویت است بر عهده دولت است

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز، شهرداری نیوز ، عضو هیئت رئیسه شورای  اسلامی  شهر تهران با اشاره به لزوم ارتقاء و توسعه حمل و نقل عمومی گفت: برای توسعه مترو آن چیزی که از اهمیت زیادی برخوردار است توسعه زیرساخت های آن است که در تهران در برنامه 5 ساله دوم  توسعه، 180 کیلومتر برای شهرداری تکلیف شده است که در این راستا  باید خط 3 ، 6 و 7 را به اتمام رسانند.

ابوالفضل قناعتی در ادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز اظهار داشت: لازمه اجرایی شدن خطوط مترو داشتن اعتبار کافی است که در سال 93 و 94 این امر صورت نگرفته است ضمن اینکه می بایست باید سالی 30 کیلومتر در ساخت خطوط مترو پیشرفت داشته باشیم .

وی در خصوص تخصیص اعتبارات مترو برای ایجاد زیر ساخت ها افزود: در توسعه مترو برای هر یک کیلومتر 100 میلیارد تومان اعتبار نیاز است اما در حال حاضر با کمبود اعتبار برای ساخت آن مواجه هستیم.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: درحال حاضر 50 درصد توسعه زیرساخت های مترو که در الویت قرار دارد باید توسط دولت صورت گیرد اما در حال حاضر تعامل دولت در این راستا بسیار کم است.

قناعتی در ادامه گفت: با وجود وسایل نقلیه عمومی به ویژه مترو استفاده از وسایل شخصی و تردد آن ها در خیابان ها کاهش خواهدیافت در حال حاضر 20 درصد خودروها در خیابان های تهران از شهرهای دیگر آمده اند و باعث ایجاد افزایش ترافیک ، افزایش آلودگی هوا و افزایش مصرف بنزین خواهند شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در تهران 80 هزار تاکسی وجود دارد که از این تعداد 10 هزار تاکسی فرسوده است و این امر به مصلحت منافع ملی نخواهد بود.

قناعتی در خصوص نوسازی تاکسی های فرسوده اذعان داشت: در حال حاضر 10 هزار تاکسی پراید و پیکان در تهران وجود دارد که قرار بود در سال گذشته با کمک ستاد حمل و نقل سوخت نوسازی شود که از این تعداد 3 هزار تاکسی نوسازی و مابقی باقی مانده است.

وی با اشاره به توسعه ناوگان تاکسیرانی افزود: در حال حاضر باید به سمت تغییر در شرایط فنی خودروها و تبدیل آن از خودروهای بنزینی به خودروهای هیبریدی و برقی برویم.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به قیمت خودروهای برقی و هیبریدی گفت: این خودروها با توجه به اینکه از قیمت بالایی برخوردار می باشند برای آن ها توجیح اقتصادی وجود ندارد و هزینه آن بسیار بالا است در این راستا دولت باید تدبیری اندیشه و سرمایه گذاری کند و به بخش اقتصادی بیشتر اهمیت دهد.

قناعتی در ادامه خاطرنشان کرد: خودروهای برقی میتوانند بعد از 2 ساعت شارژ بین 250 تا 300 کیلومتر بدون صدا و آلودگی تردد کنند، همچنین خودروهای هیبریدی حدود یک لیتر و نیم بنزین مصرف می کنند و حدود 200 کیلومتر با برق باتری آن شارژ می شود و بعد از اتمام بنزین با برق کار خواهند کرد.

وی با اشاره به مزیت خودروهای برقی و هیبریدی تصریح کرد: در این راستا باید زیرساخت های استفاده از این خودروها فراهم شود از جمله این زیر ساختها می توان اشاره کرد به : جایگاه هایی برای شارژ باتری آن ها باید ایجاد شود با توجه به اینکه استفاده از این خودروها آلودگی صوتی و هوا را از بین خواهد برد ، منابع فسیلی حفظ خواهد شد ، مصرف بنزین به حداقل ممکن خواهد رسید.

وی در ادامه تصریح کرد: همچنین خودروسازان داخلی با مجموعه دانشگاه صنعتی شریف قراردادی را برای ساخت موتورهای برقی منعقد کرده اند که در صورت ساخت این موتورها قیمت خودرو در کشور کاهش خواهد یافت.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران در خصوص طرح LEZ خاطرنشان کرد: از آنجایی که طرح زوج و فرد برای جلوگیری از آلودگی هوا صد در صد موفق نبوده است و به دلیل آن که در سطح شهر خودروهایی وجود دارد که می توانند در این طرح تردد کنند و دارای استاندارد بالای یورو 4 هستند ، لذا در این راستا شهرداری تهران در حال بررسی پروژه ای است که خودروها را براساس آلایندگی در گروه و رنگ بندی مختص به خود در سطح شهر می توانند تردد کنند که این رنگ بندی به 4 رنگ سبز ، زرد ، قرمز و آبی تقسیم بندی می شوند.

قناعتی در ادامه گفت :با توجه به اینکه رنگبندی خودروهای قرمز خودروهایی هستند که برگه معاینه فنی ندارند سن فرسودگی آن ها زیاد است ،لذا این خودروها در  مناطق شهر حق تقدم نخواهند داشت و خودروهای زرد که دارای استانداردهای یورو 2 می باشند نیز در هسته مرکز شهر حق تردد نخواهد داشت.

 وی اظهار داشت: همچنین خودروهای سبز که خودروهایی با استاندارد یورو 2 به بالا هستند و در محدوده زوج و فرد براساس شرایط  آلودگی هوا امکان تردد ندارند در صورتی که هوا در شرایط نامساعد قرار گیرد حق تردد نخواهند داشت و خودروهای رنگ آبی خودروهای برقی هستند که دارای استاندارد یورو 5 هستند و در هر وضعیتی در شهر امکان تردد آن ها امکان پذیر است.

قناعتی در پایان در خصوص کمپین آسمان آبی زمین پاک خاطرنشان کرد: در خصوص آسمان آبی برای خودروها باید به سمت استفاده از خودروهای برقی و هیبریدی که دارای برگه معاینه فنی و استاندارد یورو 5 می باشند برویم ، عوامل راهنمایی و رانندگی و معاینه فنی و نوع سوخت و تمامی شرایط خودرو باید شرایط آن فراهم شود تا آسمانی آبی داشته باشیم همچنین در بحث زمین پاک باید آب های سطحی و فاضلاب ها مدیریت شوند تا به عمق زمین ورود پیدا نکنند همچنین باید فاضلاب های منازل را به فاضلاب های شهری متصل کرد و زباله های خشک و تر تبدیل به انرژی برق شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: