جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 6 ارديبهشت 1402     
شناسایی «سنسورهای سنجش آلودگی هوا » در دستورکار شرکت کنترل کیفیت هوای تهران

 به گزارش گروه محیط زیست تهرانی نیوز، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از اعلام فراخوان شناسایی سنسورهای سنجش آلودگی هوا خبر داد.

سید محمدمهدی میرزایی قمی درباره اندازه‌گیری آلودگی هوا با استفاده از سنسورهای ارزان قیمت اظهار کرد: درحال حاضر در بسیاری از کلانشهرهای پیشرفته جهان مانند لندن و پکن از فناوری سنسورهای ارزان‌قیمت برای افزایش رزولوشن زمانی و مکانی داده‌های آلودگی هوا استفاده می‌کنند.
 
وی افزود: فناوری سنسورهای ارزان‌قیمت که یک تکنولوژی نوظهور در زمینه سنجش آلودگی هوا است و در کنار ایستگاه‌های مرجع کیفیت هوا می‌تواند داده‌های ارزشمندی در زمینه پخش و پراکنش آلودگی هوا با رزولوشن (وضوح) بالا در اختیار مردم و مدیران شهری قرار دهد که می‌تواند منجر به شناخت پدیده آلودگی هوا با دقت بالایی شوند.
 
مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران تاکید کرد: شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با مشارکت یکی از دانشگاه‌های برتر ایران اقدام به بررسی قابلیت استفاده از سنسورهای ارزان‌قیمت در زمینه پایش ذرات معلق در شهر تهران کرده است. از این رو طی یک فراخوان به دنبال شناسایی سنسورهای ارزان‌قیمت موجود در کشور ساخت شرکت‌های داخلی همچنین سنسورهای خارجی به منظور ارزیابی عملکرد آن‌ها در شهر تهران است.
 
وی با اشاره به فراخوان داده شده توضیح داد: طی این فراخوان که در سایت شرکت به آدرس air.tehran.ir بارگذاری شده است، تمامی شرکت‌های دارای تجهیزات پایش ارزان قیمت امکان شرکت در فرایند ارزیابی را خواهند داشت همچنین ارزیابی عملکرد سنسورها بر اساس استانداردهای معتبر بین‌المللی و توسط پژوهشگران دانشگاه تهران به انجام خواهد رسید.
 
میرزایی قمی در پایان گفت: انتظار می‌رود در انتهای این پروژه تصویر روشنی از آینده استفاده از سنسورهای ارزان قیمت به منظور پایش ذرات معلق در شهر تهران به دست آید و در صورت عملکرد مناسب برنامه‌ریزی برای استفاده وسیع از آن‌ها در شهر تهران در دستور کار مدیریت شهری قرار گیرد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: