جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 5 ارديبهشت 1402     
اعتراف ژنرال اوکراینی به وضعیت ضعیف ارتش کشورش

 یک ژنرال اوکراینی اذعان کرد، کی‌یف برای ادامه جنگ با روسیه به سربازان، مهمات و تجهیزات بیشتری نیاز دارد و ارتش اوکراین تاکنون بسیاری از سربازان حرفه‌ای‌ خود را از دست داده است.

به گزارش ایسنا، «سرگئی ملنیک» ژنرال اوکراینی که فرماندهی سربازان این کشور را در نزدیکی مرز روسیه در منطقه خارکیف برعهده دارد، در مصاحبه با روزنامه اسپانیایی "ال پائیس" بیان کرد: مشکل این است که ما با کمبود نیرو و تجهیزات مواجه هستیم. سربازان حرفه‌ای ما یا خسته‌اند، یا زخمی شده‌اند، یا در حال بهبودی هستند و یا اصلا فوت کرده‌اند.
 
وی با اشاره به "تهدیدات هواپیماهای روسی" و با تاکید بر اینکه اوکراین به سامانه‌های دفاع هوایی بیشتری نیاز دارد، افزود: کی‌یف در حال حاضر به مردمی که تجربه نظامی ندارند، تکیه کرده است. این افراد اول باید آموزش ببینند و آمادگی‌های لازم و کافی را جهت مقابله با دشمن فرا بگیرند.
 
ژنرال ملنیک تاکید کرد: اوکراین به چهار الی شش برابر سرباز و تجهیزات نیاز دارد تا بتواند در ضد حملاتش علیه روسیه موفق شود.
 
علی‌رغم چنین اظهاراتی، این ژنرال اوکراینی در ادامه مصاحبه‌اش مدعی شد: اوکراین تسلیحات کافی برای آغاز ضد حمله علیه روسیه را دارد اما اگر تسلیحات سربازان کی‌یف از سوی غرب بیشتر باشد، بهتر خواهد بود.
 
از طرفی، نشریه پولیتیکو نیز به نقل از چندین مقام ناشناس گزارش داد، دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا "کاملا بی‌سر و صدا" برای این احتمال آماده می‌شود که طی ضدحمله از پیش وعده داده شده اوکراین، "پیروزی کاملی" که کی‌یف انتظارش را دارد، حاصل نشود.
 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: