جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 4 ارديبهشت 1402     
جانسون خود را «پیشوا و پادشاه» می‌خواند

 براساس پاراگراف‌هایی از یک کتاب جدید به اسم "جانسون در شماره ۱۰" که توسط روزنامه تایمز انگلیس منتشر شده‌، هم‌زمان با اینکه بوریس جانسون، نخست‌وزیر سابق انگلیس از مشاور ارشدش به شدت انتقاد می‌کرد، خودش را «پیشوا» یا «پادشاه» می‌نامید.

جانسون خود را «پیشوا و پادشاه» می‌خواند
 
به گزارش ایسنا، این کتاب براساس توضیحات «مایکل گوو» یکی دیگر از چهره‌های ارشد حزب محافظه‌کار انگلیس می‌گوید: اندکی پس از انتخابات ۲۰۱۹ انگلیس که طی آن حزب محافظه‌کار اکثریت را با ۸۰ کرسی در پارلمان کسب کرد، جانسون به‌طرز عجیبی با دومینیک کامینگز، مشاور ارشدش وارد یک مشاجره شد.
 
طبق توصیف مایکل گوو، جانسون احساس می‌کرد مثل اینکه "همچون یک اسب نجیب پرشور، با لجام و تازیانه‌ای قوی تحت کنترل قرار گرفته است" و در عین حال کامینگز مسائلی را که می‌توانست توجه نخست‌وزیر را جلب یا دفع کند، مدیریت می‌کرد. روزنامه تایمز افزود که این موقعیت، بوریس جانسون را به شدت آشفته کرده بود.
 
براساس تکه‌هایی از این کتاب، برخی‌ روزها بوریس جانسون این حرکات را به شوخی می‌گرفت و با خنده از آن‌ها عبور می‌کرد اما برخی روزها نمی‌توانست چنین کاری کند. در نهایت، این نخست‌وزیر سابق انگلیس تلاش کرد با اظهارات خود کنترل امور را به دست بگیرد و در این راستا تاکید کرد: «کنترل همه چیز در دست بنده است. من پیشوا هستم. بنده پادشاهی هستم که تصمیمات را می‌گیرد.»
 
در این کتاب که توسط آنتونی سلدون و ریموند نیول نوشته شده، آمده است که جانسون نامزد خود را که اکنون همسرش شده، به عنوان فردی توصیف کرده که "کنترل و نفوذی" در او داشته است.
 
همچنین ذکر این نکته حائز اهمیت است که واژه "پیشوا" در انگلیسی (Fuhrer) و در آلمانی (Führer) به معنای رهبر یا راهنماست که عموما با شخص آدولف هیتلر، رهبر آلمان نازی، شناخته می‌شود.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: