جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 25 مرداد 1394     
بومی سازی راهکاری برای حمل و نقل پاک است

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز،رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر گفت: پیش شرط ورود خودروهای هیبریدی، حمایت های اقتصادی دولت است، در غیراینصورت انگیزه بخش خصوصی از به کارگیری خودروهای هیبریدی منفعل باقی می‌ماند.

احمددنیامالی با بیان اینکه تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی و به کارگیری خودروهای هیبریدی از اولویت های نخست کمیسیون حمل و نقل شورای شهر است، تصریح کرد: پیش از خریداری و ورود این خودروها به پایتخت، بایستی سیستم خودروهای هیبریدی به تولید داخل برسند و بومی سازی شوند، زیرا صرفا وارداتی بودن این خودروها تنها در فاز نخست مورد قبول است.

وی با یادآوری اینکه توان کارشناسان و متخصصان داخلی به قدری بالاست که می توانند خوردوهای هیبریدی را نخست بومی سازی کرده و سپس در داخل کشور تولید کنند، افزود: صرفا ورود این خودروها نه از بعد اقتصادی به نفع کشور است و نه از بعد ایجاد فرصت های شغلی می تواند زمینه ساز اشتغال شود.

نماینده مردم تهران در شورای چهارم با انتقاد از اینکه دولت تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی و پرداخت معوقات این بخش را به فراموشی سپرده و مورد کم لطفی قرار می دهد، متذکر شد: شهر تهران نباید به سمت آن دسته از وسایط حمل و نقل عمومی برود که توان تولید آن در داخل کشور وجود ندارد. از سویی دیگر شهرداری نیز با کمبود منابع مالی مواجه است و نمی تواند و نباید بر اساس نص صریح قانون به تنهایی ناوگان حمل و نقل عمومی را تقویت کند.

وی تسریع روند نوسازی و به سازی اوگان حمل و نقل عمومی را در پرداخت معوقات دولت ریشه یابی کرد و گفت: می دانیم که وضعیت خزانه دولت وضعیت مناسبی ندارد و باید در این زمینه واقع بینانه تر برخورد کنیم. ضمن آنکه تصمیم دولت مبنی بر حذف سود بازرگانی خودروهای هیبریدی نیز اقدام موثری برای تقویت ناوگان حمل و نقل پاک به حساب می آید، اما همچنان سود اقتصادی خودروهای هیبریدی زیاد است و شهرداری توان پرداخت آن را ندارد.

دنیامالی با یادآوری اینکه یک خودروی هیبریدی در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف سوختش حداکثر ۵ لیتر بنزین است و در سایر مسافت هایی که طی می کند نیز توان آن را دارد از سیستم برقی استفاده کند، افزود: این ویژگی ها به معنای حذف کوچک ترین منبع آلودگی از شهر تهران است که این روزها همچنان با مشکل آلودگی هوا مواجه است و روزهای پاک را به خود نمی بیند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر فاز نخست ورود هیبریدی را با توجیه اقتصادی همراه دانست و تصریح کرد: هنوز تویجح اقتصادی ورود این خودروها به ناوگان حمل و نقل تاکسیرانی در هاله ای از ابهام است و برای بخش خصوصی و به ویژه تاکسی داران انگیزه خریداری این خودروها وجود ندارد در صورتیکه با بومی سازی این خودروها می توانیم هم توجیه اقتصادی ایجاد کنیم و هم تاکسی داران را تشویق و ترغیب به خرید خودروهایی کنیم که پاکی را به آسمان شهر هدیه می کنند




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: