جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 25 مرداد 1394     
برای حل مشکل آلودگی هوای تهران از تجارب سایر کشورها استفاده کنیم

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز،رييس كميته نظارت شوراي اسلامي شهر تهران با تأكيد بر اين كه در فضاي موجود، رفت و آمدهاي ديپلماتيك به كشورمان فزوني يافته و هر هفته هيأت‌هايي از كشورهاي پيشرفته به تهران مي‌آيند، گفت: آيا همچنان مي‌خواهيم مثل يك بچه پولدار كه قدر پول را نمي‌داند، بازار 75 ميليون نفری ايران را در اختيار برندهاي معرف جهان و سرمايه‌داران بزرگ غرب و شرق دنیا قرار دهيم؟

محسن پيرهادي افزود: بايد تلاش كنيم تا رويكرد گذشته خود را در اتكاء به واردات صرف، اصلاح نماييم و بر خلاف گذشته، سرمايه‌گذاران خارجي را با دو رويكرد دريافت دانش فني و فن‌آوري و سرمايه‌گذاري در پروژه‌هاي عمراني و توليدی پذيرا باشيم، به جاي اين كه با اتكا به پول نفت، مصرف كننده نهايي كالاهاي غربي باشيم.

وي با اعلام لزوم استفاده از تجارب كشورهاي پيشرفته در اداره كلان شهرهاي كشور، خاطرنشان كرد: اسفند سال گذشته كه خدمت رهبر خردمند انقلاب اسلامي (مدظله‌العالي) شرفيآب شديم، ايشان با تأكيد بر حل مشكلات شهري، فرمودند «فلان كشور که يك پنجم خاك ما وسعت و دو برابر ما جمعيت دارد، مشكل آلودگي هوا را حل كرده، پس مي‌شود حل كرد. بنا بر اين، اين كار ممكن است و ما هم مي‌توانيم حل كنيم.

ريه‌هاي تنفسي شهروندان درگير مسائل و مشكلات شهري است

عضو شوراي شهر با اشاره به اين كه معظم‌له ما را به اين سمت و سو سوق دادند كه ضمن حفظ هويت اسلامي  ايراني خود، از تجارب ساير كشورها نيز بهره‌مند شويم، اظهار كرد: به عنوان نمونه، چه ميزان از تجربه هيأت اقتصادي آلمان كه اخيراً از ايران بازديد كرد، در مسائل و مشکلات شهري مان بهره برديم و آيا مديريت های شهری در هیچ یک از كلان شهرهاي كشور از مسئولان مربوطه نخواستند تا بخشي از اعضای تيم مذکور را افراد مجرب در امور شهري تشكيل دهند.

پيرهادي با بيان اين كه آيا همچنان بي توجه به تجربيات ساير كشورها، مي‌خواهيم ريه‌هاي تنفسي شهروندان را با مسائل و مشكلات شهري درگير نگه داريم، تصريح كرد: در سال 1345 كه يك مهندس مشاور فرانسوي، نخستين طرح جامع شهر تهران را تهيه و تدوین كرد، اين طرح براي سال‌های سال به عنوان محور طرح‌هاي تفصيلي پايتخت مورد استفاده قرار گرفت.

وي با تأكيد بر اين كه آيا امروز هم افراد مجربي در حوزه مسائل شهري از فرانسه به ايران مي‌آيند تا ما با حفظ هويت بومي خود از راهكارهاي ايشان در حل معضلات شهري‌مان بهره‌مند شويم، اضافه كرد: در نيويورك با مساحت 12 هزار كيلومتر مربع و جمعيتي به مراتب بيشتر از تهران، جواز ساختمان يك روزه صادر مي‌شود اما در تهران تنها با 700 کیلومتر مربع مساحت، صدور مجوز ساخت ماه‌ها به طول مي‌انجامد.

تبديل تهران به شهري در تراز انقلاب اسلامي در دروان پسا توافق

عضو شوراي شهر با اشاره به اين كه آن‌جا چه فرآيندي طي مي‌شود كه با بیشترین سهولت و سرعت و در كم‌ترين زمان ممکن اين مهم رخ مي دهد، اظهار كرد: در دوران پسا توافق، ديگر جايي براي شعار باقي نمي‌ماند و بايد در اجرا، اقتصاد مقاومتي و مديريت جهادي را با تلفيق فن‌آوري روز دنيا و تجربه‌هاي جهاني براي ارتقاي شهر تهران و تبديل اين كلان‌شهر به شهري در تراز انقلاب اسلامي، مورد توجه جدی قرار دهيم.

پيرهادي با بيان اين كه بدون ترديد، اداره كلان‌شهري همچون تهران، بدون توجه به روش های علمي و بدون تكيه بر درآمدهاي ناپايدار میسر نيست، تصريح كرد: راه ‌گذار تهران از مسائل و مشكلات موجود در دوران پسا توافق، استفاده از تجارب ساير كشورها،‌ توجه به ديپلماسي شهري، سوق دادن سرمايه‌هاي خارجي و داخلي به سمت و سوي عمران شهري و اجازه ورود سرمايه گذاری-های بین المللی همراه با فن‌آوري روز دنياست.

رييس كميته نظارت شوراي اسلامي شهر تهران در پايان خاطرنشان كرد: التيام زخم‌هاي كهنه تهران در دوران پسا توافق با تكيه بر اصول و مباني اعتقادي، مديريت جهادي، حفظ هويت انقلابي و اسلامي و نيز تدبير، درایت و عقلانيت ممكن است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: