جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 20 مرداد 1394     
امیدواریم دولت تدبیر و امید در سالی که از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان «دولت و ملت؛همدلی و همزبانی»نامگذاری شده،در جهت تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی تهران به مدیریت شهری کمک کند

به گزارش شهرداری نیوز:معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر این که تأمین صد در صد منابع مورد نیاز به منظور انجام امور جاری و عمرانی شهر از جیب شهروندان، نه با اصول اقتصادی سازگار است و نه با عدالت اجتماعی، گفت: برای اصلاح این رویه تلاش های زیادی کرده ایم و امیدواریم دولت تدبیر و امید در سالی که از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) تحت عنوان «دولت و ملت؛ همدلی و همزبانی» نامگذاری شده، در جهت تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی تهران به مدیریت شهری کمک کند.  

مهندس سید جعفر تشکری هاشمی افزود: در صورتی که در سالهای گذشته تا یک هزار دستگاه اتوبوس نیز در یک سال نیز به شهر تهران تحویل داده شده بود اما 6 سال است که دولتها حتی یک دستگاه اتوبوس به شهروندان تهران تحویل نداده اند و از این رو، در سال¬های اخیر تلاش کرده ایم تا کاستی ها و کمبودهای حمل و نقل عمومی را از منابع داخلی خود تأمین کنیم تا محدودیت¬ها در سطح جامعه کمتر به چشم آمده و شهروندان انعکاس مشکلات را کمتر احساس کنند.

وی با تأکید بر این که در سال 90، قوه قضاییه از طریق دیوان عالی کشور به موضوع آلودگی هوای تهران ورود پیدا کرد و آن زمان راه حل رفع معضل آلودگی هوا، گسترش حمل و نقل عمومی تشخیص داده شد و متعاقب آن پیگیریهای مربوط به مطالبات حمل و نقلی شهروندان تهران انجام شد اما این پیگیری¬ها هیچ گاه به ثمر نرسید، تأکید کرد: امیدواریم در فضایی آرام و کارشناسی و با مشارکت و معاضدت دولت، این موضوع به فرجام رسیده و مطالبات حمل و نقلی شهر تهران پس از سال ها سرانجام پرداخت شود.

نباید عده ای 365 روز سال وارد محدوده طرح ترافیک شوند

معاون شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که در زمینه اجرای طرح ترافیک باید به این سمت و سو برویم که به جای آن که تعداد معدودی مجوز سالانه طرح ترافیک بگیرند و 365 روز سال وارد محدوده طرح ترافیک بشوند، عده بیشتری بتوانند در روزهای معدودی از سال که چاره ای جز ورود به این محدوده ندارند، امکان تردد در منطقه مرکزی شهر را داشته باشند، اظهار کرد: امسال برای نخستین بار، امکان انتخاب روزهای ورود به محدوده طرح ترافیک از جانب متقاضیان را ایجاد کردیم تا برای تعداد بیشتری این امکان فراهم شود که به هسته مرکزی شهر وارد شوند.

مهندس تشکری هاشمی با بیان این که موضوع نصب درهای حائل در ایستگاههای متروی تهران با تصمیم اعضای محترم شورای اسلامی شهر تهران به نتیجه مطالعات امکان سنجی این اقدام موکول شد، تصریح کرد: ایستگاههای متروی تهران به نحوی طراحی شده اند که گردش هوا از طریق تونل انجام می¬شود، ضمن این که نصب این درها علاوه بر هزینه بسیار بالا، مسائل و مشکلات خاص خود را نیز دارد.

وی با تأکید بر این که ادامه احداث متروی فرودگاه امام خمینی (ره) در انتظار کمک دولت است و اگر بودجه آن از طریق دولت تأمین شود، 6 ماه بعد نسبت به تکمیل آن اقدام می شود، اضافه کرد: این خط ویژگی های خاص خود را دارد و تا محل جدید نمایشگاه بین المللی تهران در شهر آفتاب در زیر زمین و از آن به بعد در امتداد آزادراه تهران –  قم تا فرودگاه امام خمینی (ره) و در نهایت شهر جدید پرند در روی زمین، طراحی شده است.

 شاهد آثار و نتایج اولیه طرح خط سفید هستیم

معاون شهردار تهران در بخش بعدی سخنان خود با اشاره به این که اجرای «کمپین آسمان آبی – زمین پاک» با محوریت پروژه «خط سفید»، آثار و نتایج اولیه جالب توجهی در ایجاد نظم و انضباظ در شهر و معابر شهری داشته، اظهار کرد: ایستادن 90 درصد خودروها پشت خط ایست تقاطع ها، عبور 77 درصد عابران پیاده از کانال¬های عابر پیاده در چهارراه¬ها و حرکت 75 درصد خودروها بین خطوط از جمله آثار و نتایج این طرح بوده است.

مهندس تشكري هاشمي با بيان اين كه دوربینهای هوشمند کنترل ترافیک که بر جریان تردد در شهر و معابر شهری نظارت دارند، در برقراری نظم و انضباط در عبور و مرور خودروها بسیار موثر بوده اند، تصریح کرد: برخی از رانندگان قانونمدار هستند و در هر حال قانون را رعایت میکنند و رفتار ترافیکی خود را با خطوط سفید تنظیم میکنند اما بعضی رانندگان با دوربینهای نظارتی، حضور پلیس و اعمال قانون و یا از طریق برنامه¬های آموزشی و فرهنگی کنترل پذیر شده و قانونمند میشوند.

وي در پايان با تأكيد بر اين كه در خصوص پروژه «خط سفید»، هنوز ابعاد و زوایای این کار کامل نشده و در میانه راه قرار داریم، خاطرنشان كرد: ارکان سه گانه برای این پروژه در نظر گرفته شده که اولین رکن آن زیرساختهای مناسب از جمله اصلاح و تکمیل معابر شهری، اجرای خط کشی ها و نصب تابلوها و علائم ترافیکی، رکن دوم آن آموزش و انجام اقدامات فرهنگی و آخرین رکن آن نیز اعمال قانون از طریق پلیس است.

 

   

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: