به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز، رئیس شورای اسلامی شهر تهران بر لزوم برنامه ریزی و ایجاد هم افزایی میان دستگاههای مرتبط برای کاهش آلودگی هوا تاکید کرد.
مهدی چمران در حاشیه یکصد و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص شناسایی و اعلام ساختمانهای ناایمن در تهران گفت: برخی ساختمانهای ناایمن شناسایی شدند و اعلام لیست آنها موضوعی است که از روز گذشته برنامه اصلی آن آغاز شده تا تیمهای تخصصی با حساسیت در مناطق حضور پیدا کنند و با اولویت بندی ساختمانهای بلندمرتبه یا ساختمانهایی که عمر بیشتری دارند به لحاظ ایمنی مورد سنجش قرار دهند.
وی افزود: بی تردید در این مسیر به ساختمانهای ناایمن هشدار و اخطار داده خواهد شد تا ایمن سازی را بطور کامل انجام دهند. این اقدام برای ساختمانهای شش طبقه به بالا انجام میشود و امیدواریم کاری که از روز گذشته آغاز شده با جدیت پیگیری شود. آنچه که تاکنون در خصوص ایمنی اعلام میشد به لحاظ ایمنی آتش نشانی بود اما برخی ساختمانها از لحاظ ساختار و سایر موارد ناایمن هستند که قطعا پس از شناسایی این موضوع به اطلاع صاحبان و بعد مردم رسانده خواهد شد.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص موضوع آلودگی هوا نیز گفت: ما از ابتدای سال این موضوع را مطرح میکردیم که باید برنامه ریزی کنیم تا در پاییز و زمستان وضعیت بحرانی نداشته باشیم. قطعا برای رفع این معضل امکانات و وسایلی نیاز است که ظرف یک سال و دو سال نمیتوان تهیه کرد، وقت بیشتری میطلبد که البته این وقت وجود داشته اما متاسفانه فرصت از دست رفته است.
وی ادامه داد: وزیر کشور با جمع کردن همه دستگاههای مرتبط و برگزاری جلسهای مشترک اقدام مناسبی را در ماههای گذشته انجام داد. در این جلسه وظایف هر یک از دستگاهها بررسی شد تا مشخص شود هر یک چه میزان و درصدی از وظایف خود را انجام دادهاند و چه درصدی باقیمانده است. شهرداری هم یکی از دستگاههایی بود که نسبت به انجام وظایف خود در این جلسه پاسخگو بود. بیتردید باید هم افزایی میان دستگاههای مرتبط در این موضوع شکل بگیرد.
وی تاکید کرد: باید سوخت را اصلاح کنیم و منابع ثابت آلودگی را نیز برطرف کنیم. هر یک از مواردی که نسبت به حل و فصل آنها اقدام میکنیم درصدی در کاهش آلودگی هوا نقش خواهند داشت. باید وسایلی که دیزلی هستند و آلودگی دارند اصلاح و نوسازی شوند. موتورسیکلتها نیز در آلودگی هوا نقش زیادی دارند که باید با روشی نسبت به برقی کردن آنها اقدام کنیم. اتوبوسهایی که فکر میکردیم میتوانیم امروز در اختیار داشته باشیم را نیز جایگزین نشدهاند و ظرفیت مترو نیز به قبل از کرونا نرسیده، باید نسبت به اورهال کردن واگنها و ورود واگنهای جدید اقدام کنیم که البته این موضوع زمانبر خواهد بود.