به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز، یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اعلام اينكه حمل و نقل از مهمترين حوزههايي است كه توافق هستهاي بر آن تأثير فراواني بر جاي خواهد گذاشت و فرصت مناسبي براي توسعه اين بخش فراهم خواهد كرد، گفت: در حوزه حمل و نقل در زمان تحريم، هزينههاي زيادي براي تأمين و تعمير ناوگان بر اثر تحريم به ايران تحميل شد و در واقع تأثير مهم تحريم اين بود كه هزينه خدمات را بالا برد.
حامد قادر مرزي افزود: با آغاز عمليات اجرايي بعد از رفع تحريم ها شاهد رونق در همه حوزههاي حمل و نقل خواهيم بود و براي استفاده از فضاي مساعد دوران پس از تحريم، بايد صنايع داخلي كه در دوران تحريم شكل گرفته به حدي تقويت شوند كه توليد داخلي با بازارهاي جهاني قابل رقابت باشد.
وي با اشاره به اين كه البته بايد مسئولان توجه كنند كه لزومي ندارد ايران در همه چيز توليد كننده باشد، اظهار كرد: اين موضوع غير ممكن است و هيچ كشوري در دنيا همه چيز را توليد نميكند و به جاي آن بايد وارد حوزههاي تخصصي حمل و نقل شويم و خود را در آن حوزهها تقويت كنيم تا از هدررفت سرمايهها جلوگيري شود.
قادر مرزي با بيان اين كه اگر مديران بخش صنعت، دلسوز صنعت حمل و نقل هستند بايد انحصار را از توليدات داخلي بر دارند، تصريح كرد: بايد شرايطي ايجاد شود تا وارد بازار تجارت جهاني شويم و حذف عوارض گمركي از اقتضائات و ملزومات اين مهم است.
عضو كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي در پايان با تأكيد بر ارتقاي صنايع داخلي خاطرنشان كرد: صنايع داخلي بايد براي رقابتي شدن آماده شده و در حد استانداردهاي جهاني ظاهر شوند.