جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 2 تير 1394     
توصیه اعضای کمیسیون ماده 5 بود که در فرشته هتل بسازند

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز،رییس شورای اسلامی شهرتهران با ورود به موضوع پرونده هتل سازی در خیابان فرشته (فیاضی) اظهار کرد: وقتی برای گرفتن پروانه این زمین اقدام شد توصیه اعضای کمیسیون ماده 5 بود که آنجا هتل بسازند و امروز کار به جایی رسیده است که صاحب ملک گلایه دارد چرا به او هتل سازی را توصیه کرده اند.

مهدی چمران درباره جنجال های به راه افتاده درخصوص هتلی که در خیابان فیاضی در حال ساخت است، اظهارکرد: آنچه می خواهم بگویم نه در دفاع از آن پروژه است و نه در جهت انتقاد از آن، بلکه باید آنچه اتفاق افتاده بیان شود.

چمران تصریح کرد: گود این هتل در خیابانی منشعب به فیاضی قرار گرفته است و به صورت مستقیم با دو خیابان ارتباط دارد که فاصله خیابان پایینی از خیابان بالایی 30 متر اختلاف سطح است .

وی تصریح کرد: اگر صاحب این ملک درهمان سال 85 یا 86 دراین زمین آپارتمان ساخته بود تا کنون ساخت و ساز آپارتمان هایش به اتمام رسیده و او نیز به سود رسیده بود اما دوستان میراث فرهنگی اصرار داشتند در این زمین که فاز مسکونی دارد و هتل سازی مشکل است، هتل ساخته شود. با این اوصاف قاعدتا امروز صاحب این ملک گلایه دارد چرا به او چنین توصیه ای شده است.

وی تصریح کرد: بنابراین آنچه باید درخصوص این پروژه اطلاع رسانی شود آن است که خیابان 5 متری براساس نظر کارشناسی باید گشایش پیدا کند و تعریض می شود. این خیابان به بخش بالایی ساختمان ارتباط دارد اما دسترسی اصلی هتل از خیابان پایین است که اتفاقا خیابان وسیعی است و به خاطر رعایت همسایه ها نیز قرار شده است حداقل سازه ده متر عقب نشینی داشته باشد.

رییس شورای شهر تهران همچنین اعلام کرد: این زمین در طول، 30مترشیب دارد و چون پشت آن خاک است نمی توان استفاده ای جز لابی هتل و کارهای خدماتی از آن کرد که این سی متر شامل هشت طبقه است.

چمران افزود: طبق گزارش ارایه شده 8 تا 10 طبقه هم برای پارکینگ به زیر رفته اند که این ضرورت دارد اما نکته ای که در این گزارش بررسی وضعیت ساخت وساز این هتل باید به آن توجه کرد که در کمیسیون ماده 5 نیز مورد تاکید قرار گرفت آن بود که یکی از دقیق ترین مقاوم سازی ها و علمی ترین کارهای مقاوم سازی در این پروژه صورت گرفته است  که البته باید چنین می شد .

وی ادامه داد: بنابراین هتل در شیب 30 متر از خیابان اصلی به خیابان بالایی ساخته شده است و بعد ازاین طبقات هتل شروع می شود که از آنجا حدود 20 طبقه در نظر گرفته اند .

چمران در ادامه اظهارات خود توضیح داد: بخش پایینی این هتل در قالب اداری و خدماتی که نمی شود به صورت هتل از آن استفاده کرد، است. بدین ترتیب حدود 48 طبقه درنظر گرفته شده که از 8 تا 10 طبقه آن زیرزمین وپارکینگ است و 8 طبقه در شیب سی متر قرار دارد که با کم کردن این میزان ، یعنی 16 تا 18 طبقه ، بقیه طبقات به هتل اختصاص دارد چرا که اتاق های هتل باید در چنین ارتفاعی ساخته شود.

رییس شورای شهر تهران باری دیگر تاکید کرد: پیشنهاد ساخت هتل در این بافت به دلیل آن بود که حجم تراکم مسکونی پایین بیاید چرا که اگر زمینی با این وسعت ساختمان سازی می شد تراکم مسکونی بیشتری به این منطقه وارد می شد. از این رو پیشنهاد ساخت هتل مطرح شد .

وی تاکید کرد: ساخت هتل در تهران باید حمایت شود اما قاعدتا باید ساخت و ساز آن برپایه اصول وقواعد باشد . 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: