جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 1 تير 1394     
ورود شهرداری به هسته اولیه پایتخت فرصت مغتنمی برای احیای روح گمشده تهران است

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز،عضو کمیسیون سلامت شورای شهر تهران ورود شهرداری به منطقه 12 با هدف برقراری انضباط شهری را فرصتی مغتنم برای احیای روح گمشده تهران دانست و گفت: در سال های اخیر شاهد بودیم که منطقه 12 و محلات سنتی تهران دستخوش تغییراتی بنیادین قرار گرفتند تا جایی که امروز شماری از این محلات قابل شناسایی نیستند.

احمد مسجد جامعی با تاکید بر اینکه بیش از هر زمان دیگری اجرای طرح هایی همچون طرح انضباط بخشی شهری به منطقه 12 لازم و ضروری است، تصریح کرد: متاسفانه در وزارتخانه و سازمان هایی که با ساخت و ساز درون شهری مرتبط هستند، نگاه استانداردی به اجرای پروژه ها وجود ندارد و همین ناهماهنگی ها سبب بروز مشکلات کنونی شده است.

وی یکی از مشکلات اصلی منطقه 12 را ناهماهنگی منظر شهری عنوان کرد و گفت: اینکه شهرداری در نظر دارد در راستای اجرای طرح انضباط شهری اقدام به حذف زواید بصری و استانداردسازی ها کند، فرصت مغتنمی است تا روح گمشده منطقه 12 احیا شود.

نماینده مردم تهران در شورای چهارم با یادآوری اینکه در گذشته منطقه 12 حصار ناصری خوانده می شده و یکی از قدیمی و اصیل ترین مناطق تهران است، افزود: بارها شاهد بودیم در روند کاوش های محله ای آثاری از حیات هزاران ساله انسان ها در زیر این منطقه پیدا شده که حاکی از قدمت و اهمیت تاریخی این منطقه است.

مسجد جامعی احیای بافت سنتی و اصیل و حفظ آثار باستانی در حین اجرای طرح انضباط شهری را لازمه حیات منطقه 12 تهران ارزیابی و عنوان کرد: یکی از داشته های تهران، بافت های قدیمی آن است. شهری که سالیان سال است پایتخت ایران بوده و از همین رو اهمیت دوچندانی دارد. از هیمن رو معتقدم این طرح پیش از هر اقدامی باید بکوشد تا حیات تاریخی این منطقه را حفظ و احیا کند.

وی با اشاره به مشکلات آسیب های اجتماعی که در منطقه 12 شدت یافته و دغدغه امروز کارشناسان و مسئولان است، متذکر شد: یکی از دلایل شکل گیری آسیب های اجتماعی، نوع چیدمان شهری است. چراکه وقتی یک ساختمان به صورت نیمه کاره رها می شود یا به دلیل فرسودگی متروک شده است، به مامن مناسبی برای بزهکاران بدل می شود و در پی آن مشکلاتی را متوجه شهر و ساکنانش می کند.

عضو کمیسیون سلامت شورای شهر یادآور شد: به منظور کاهش آسیب های اجتماعی منطقه 12 در کنار احیای بافت سنتی و تاریخی، بیش از هر زمان دیگری لازم است بناهای این منطقه مورد بازبینی قرار بگیرند تا در حین استانداردسازی نماهای شهری، بیش از پیش شاهد تخریب بافت تاریخی هسته اولیه تهران نباشیم.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: