جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 2 مرداد 1401     
رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تأکید کرد
لزوم اشتراک اطلاعات بین شهرداری تهران وسازمان امور مالیاتی

 به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز، رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران از لزوم کمک دستگاه‌های متولی در ممیزی املاک در راستای یکپارچه‌سازی اطلاعات و به اشتراک‌ گذاشتن آنها تاکید کرد.

 مهدی عباسی پس از استماع گزارش رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: تحولات در سیاست‌گذاری‌های مالیاتی همواره با هراس مالیاتی و آثار منفی مواجه است و به همین دلیل حتما باید این تحولات با پیوست اجتماعی و روانی جامعه همراه باشد.
 
وی با بیان این‌که در بحث ممیزی املاک استفاده از کمک و همراهی دستگاه‌های خدمت‌رسان دیگر باید در دستور کار قرار گیرد، ادامه داد: کمک دستگاه‌های مختلف به ممیزی املاک علاوه بر این‌که سبب یکپارچه‌سازی می‌شود، دقت را بالا برده و هزینه‌ها را کاهش می‌دهد و با اشتراک‌گذاری اطلاعات خدمت‌رسانی ارتقاء می‌یابد.
 
رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران با بیان این‌که در مورد دریافت مالیات از باغ ویلاها باید دقت شود، تصریح کرد: نگاه ما به این خانه‌هایی که در باغات وجود دارد لوکس نیست چرا که این افراد در نگهداری از باغات کمک می‌کنند و باید این مساله اصلاح شود.
 
وی با بیان این‌که بنا به گفته رئیس کل امور مالیاتی ۵۰ درصد مالیات کشور را تهرانی‌ها پرداخت می‌کنند، گفت: این در حالی است که تبعات و آثار این مشاغل به تهران وارد شده و باید بازنگری جدی در مورد سهم مالیات تهران در قانون پیش‌بینی شود.
 
همچنین نرگس معدنی‌پور با اشاره به اقدامات موثر سازمان امور مالیاتی کشور گفت: فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در حوزه مالیات در ردیف کارکردهای تجاری است در حالی که می‌توان این کسب‌وکارهای فرهنگی را به مثابه امری خدماتی تلقی کرد و جای سوال است که چرا باید فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در زمره کارکردهای تجاری مالیاتش محاسبه شود.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: