جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 16 خرداد 1401     
شکستی که پیدایش اینستاگرام را رقم زد

 گجت نیوز: امروزه اینستاگرام یک اپلیکیشن پرطرفدار است؛ اما آیا از منشاء پیدایش این شبکه اجتماعی اطلاعی دارید؟ داستان یک پروژه شکست خورده که به ظهور Instagram کنونی انجامید.

شکستی که پیدایش اینستاگرام را رقم زد
 
پیش از پیدایش اینستاگرام، اپلیکیشنی به نام Burbn با کاربردی متفاوت وجود داشت. این اپ به کاربران اجازه می‌داد با ثبت موقعیت مکانی و اضافه کردن عکس، قرار ملاقات بگذارند. امکانات پرشمار دیگری هم داشت که البته بسیاری از کاربران را سردرگم می‌کرد.
 
کوین سیستروم، سازنده‌ی اصلی Burbn هنگامی که متوجه شد این اپ مورد پسند کاربران نیست؛ تصمیم گرفت تغییراتی را در عملکرد آن به وجود بیاورد. او با جمع‌آوری داده‌های کاربران، دریافت که آن‌ها فقط از قابلیت اشتراک‌گذاری عکس لذت می‌برند و سایر امکانات اپ را نادیده می‌گیرند.
 
داستان پیدایش اینستاگرام
 
با علم به این موضوع، سیستروم و سایر برنامه‌نویسان تصمیم به بازطراحی Burbn گرفتند و قابلیت‌های آن را به همرسانی تصاویر محدود کردند. فیلترهایی هم به برنامه اضافه شد تا عکس‌های کاربران، بهتر به نظر برسند.
 
این قابلیت، به شدت مورد توجه قرار گرفت و کاربران تازه‌ای را جذب اپلیکیشنی کرد که حالا Instagram نام گرفته بود.
 
در سال ۲۰۱۲، تنها دو سال پس از پیدایش اینستاگرام، این پلتفرم ۵۰ میلیون کاربر داشت و در همان سال، با مبلغ ۱ میلیارد دلار به فیسبوک فروخته شد. این در آن زمان، بزرگ‌ترین خرید شرکت مارک زاکربرگ بود.
 
پس از آن هم موفقیت‌های اینستاگرام ادامه یافت و در سال 2018، یک میلیاردی شدن کاربران خود را جشن گرفت. امکانات تازه‌ای هم به آن اضافه شد که می‌توانیم از استوری، پیام دایرکت و پست‌های چند تصویری مثال بزنیم. حتی به یاد Burbn، امکان تگ کردن لوکیشن هم به عکس‌ها فراهم شد.
 
حالا اینستاگرام به یکی از موفق‌ترین شبکه های اجتماعی تاریخ تبدیل شده است؛ چیزی که با شکست اولیه Burbn، حتی تصورش هم سخت بود.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: