جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 23 خرداد 1394     
نظارت بر برگه معاینه فنی خودروها امری ضروری است

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز،عضور هیئت رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به نظارت و کنترل برگه معاینه فنی خودروها گفت : برخی از مراکز معاینه فنی خودروها که شهروندان به آن مراجعه می کنند زیرساختهای لازم را دارا نیستند.

ابوالفضل قناعتی در ادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز اظهار داشت: همچنین این مراکز در وضعیت مشخصی قرار ندارند زیرا وسیله نقلیه تنها با یک برچسب از این مراکز خارج می شود و این موضوع نمی تواند معاینه فنی خودرو را قطعی اعلام کند در حال حاضر این امر در تهران کمتر به چشم می خورد.

وی افزود: برخی از افراد بدون حضور در مراکز معاینه فنی و بدون انجام فرآیند کنترل و چکاب خودرو با پرداخت مبلغی برچسب دریافت می کنند و در این مواقع پیشنهاد می شود یک سیستم کنترل نظارتی که از افراد وابسته به این سازمان نباشد و به صورت مستقل عمل کند و برچسب معاینه فنی را تایید کند.

هیئت رئیسه شورای شهر تهران در خصوص حجم مراکز معاینه فنی خودروها در تهران خاطرنشان کرد: در حال حاضر حجم مراکز معاینه فنی خودروها در شهر تهران کفایت نمی کند و باید افزایش یابد و همچنین بر فعالیت بخش خصوصی نیز نظارت کنند امید است است این بخش به تعهدات خود عمل کند.

قناعتی در ادامه با اشاره به پیشنهاد رایگان شدن مراکز معاینه فنی تصریح کرد: در صورت رایگان شدن این مراکز استقبال افراد نیز افزایش خواهد یافت اما به دلیل هزینه هایی که برای کارکنان این مراکز دارا است این امر امکان پذیر نخواهد بود و شهروندان نیز باید برای سلامتی خودروی خود و بحث آلودگی هوا کنترل معاینه فنی خودروها جدی تر بگیرند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: