جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 20 خرداد 1394     
کارخانه قو در پناه فرمانداری تهران به کار خود ادامه می دهد

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز،رئیس کمیسیون سلامت و خدمات شهری در پاسخ به اینکه آیا مدیریت شهری می تواند پای کارخانه قو را از جنوب تهران بیرون بکشد، اظهار کرد: مشکل در دولت است؛ به معنای آنکه دولت منطقه ای ، محله ای فرمانداری تهران مشکل ایجاد کرده است.

رحمت الله حافظی در پاسخ به این پرسش که به نظر می رسد مدیریت شهری با همه توانی که برای خروج کارخانه قو که سبب آلایندگی و اعتراض مردم منطقه است، نتوانسته است به نتیجه برسد، گفت: صحبت های بحقی از سوی آقای حقانی رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر مطرح شد، اما باید درباره مشکلی که به وجود آمده این موضوع اعلام شود که معاون امنیتی سیاسی فرمانداری تهران به خود اجازه می دهد در مکاتبه ای ذکر نام کند که " به کسانی که در کمیسیون سلامت در شورای شهر هستند، اجازه پیگیری و طرح موضوع ندهید " که این موضوع در خصوص پیگیری کارخانه قو به هیچ عنوان پسندیده نیست.

رئیس کمیسیون سلامت و خدمات شهری شورای شهر خاطرنشان کرد: ما به شدت به این موضوع معترض هستیم و نه تنها به صورت مکتوب این اعتراض را منعکس کردیم، بلکه در سطح رسانه ها و افکار عمومی هم این موضوع را مطرح خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: ما معتقدیم نباید دولت محلی با خواست نمایندگان مردم مقابله کند؛ چرا که آنها نماینده مردم در سطح اجرا هستند و باید مطالبات مردم را اجرا کنند نه آنکه پشت حمایت از یک بخش خصوصی که زمانی محصولات استراتژیک داشته و برای کشور مهم بوده است قرار بگیرند.

حافظی یادآوری کرد: ما قبول داریم که 20 سال قبل این محصول برای کشور استراتژیک بوده است اما الان شرایط اینگونه نیست و باید سلامت مردم اهمیت بیشتری داشته باشد و دولت محلی و منطقه ای هم برای ارتقای سلامت مردم دل بسوزاند و حکم به خروج این کارخانه بدهد.

رئیس کمیسیون سلامت و خدمات شهری در پاسخ به این پرسش که چند سال است موضوع خروج کارخانه قو از تهران پیگیری می شود، اظهار کرد: دستور پلمپ این کارخانه 20 سال قبل صادر شده است و از بیست سال قبل تا کنون به انحاء مختلف و ترفندهای گوناگون در مقابل پلمپ آن مقاومت شده است و اکنون که شورای شهر از ابتدای این دوره ، تاکنون موضوع را پیگیری کرده است متاسفانه شاهد آن هستیم این کارخانه در پناه فرمانداری شهر تهران به کار خود ادامه می دهد.

حافظی تصریح کرد: پیش از این کارخانه قو حدود هزار نفر نیرو داشت اما در حال حاضر 320 نفر نیرو دارد و اگر فرمانداری تهران هنرمند است بسم الله بگوید و در هر کارخانه ای دو تا سه نفر از این نیروها را مشغول بکار کند تا این قائله ختم شود.

وی درباره اینکه در حال حاضر روند پلمپ شدن این کارخانه چگونه است اظهار کرد: وقتی حکم پلمپ صادر می شود شهرداری می تواندبا حضور  مجری که نیروی انتظامی است ، اقدام به پلمپ کارخانه کند اما ما نمی خواهیم قائله درست کنیم چرا که به طور قطع آن زمان  فرمانداری از جایگاه امنیتی سیاسی وارد موضوع می شود که ما این روند را نمی خواهیم بلکه ما انتظار داریم فرمانداری در این رابطه تمهید کند و با درایت ، عقل و تدبیر این مشکل را در تهران حل کند.

حافظی در پاسخ به این پرسش که اگر فرمانداری تهران در این رابطه همکاری های لازم را به عمل نیاورد تکلیف چه خواهد بود، اعلام کرد: ما به عنوان اعضای شورا و نماینده مردم، به شدت در این باره مصر هستیم و فرمانداری باید پاسخگوی افکار عمومی باشیم و انتظار داریم با پیگیری موضوع در استانداری مطالبه مردم به نتیجه برسد در غیر این صورت افکار عمومی باید این موضوع را مطالبه کنند.  




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: