جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 9 آذر 1400     
رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد
لزوم اصلاح بودجه سال آینده کشور و توجه به شهرداری‌ها

به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز،رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر لزوم توجه به شهرداری‌ها به لحاظ بودجه‌ای، گفت: امیدواریم بودجه سال آینده اصلاح شود و ردیف‌های اعتباری شهرداری‌ها همچنان در بودجه پیش بینی شود.
 
 مهدی چمران در پایان بیست و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران، گفت: امروز بحث بودجه سال ۱۴۰۱ کشور مطرح شد، پیش‌تر با دوستان در سازمان برنامه و بودجه در تماس بودیم که هنگام بستن بودجه مسائل در ارتباط با شهرداری‌ها را بیشتر مورد توجه قرار دهند. جلسات بسیاری برگزار و توضیحاتی هم داده شد. شهرداری هم جلساتی در این خصوص برگزار کرد اما متاسفانه آنچه که الان به دولت ارسال شده حذف تمامی تبصره‌ها و موادی بوده که پیشتر در بودجه برای شهرداری‌ها پیش بینی شده بود.
 
وی افزود: مثلا همه مواردی که برای قیر و وام و فاینانس شهرداری‌ها در بودجه سال جاری وجود داشته تمام این موارد برای سال آینده حذف شده است.
 
رییس شورای شهر تهران ادامه داد: علت حذف این ردیف‌های اعتباری اعلام شده که با توجه به اینکه مجلس یک درصد مالیات بر ارزش افزوده را برای سهم شهرداری‌ها اضافه کرده پس شهرداری‌ها نیاز به این موارد ندارند. لذا از بودجه حذف شده که کاری کاملا غیر منطقی و غیر کارشناسی است. چرا که اولا ارزش افزوده از ابتدا تماما برای شهرداری‌ها بوده و امروز درصدی از آن را به شهرداری‌ها پرداخت می‌کنند.
 
چمران ادامه داد: در حقیقت ارزش افزوده به جای تجمیع عوارض شهرداری‌ها جایگزین شد و سهم شهرداری‌ها حدود سی و چند درصد تعیین شد. امسال مجلس با روشن بینی خوبی این سهم را اضافه کرد اما متاسفانه ردیف‌های بودجه ای شهرداری حذف شده است. در حالیکه شهرداری‌ها مشکلات فراوانی دارند. لذا نیاز است که این مورد در دولت اصلاح شود. ما امیدواریم این کار صورت بگیرد، در غیر اینصورت به نارضایتی بیشتر مردم منجر خواهد شد.
 
رئیس شورای شهر تهران انتقال نمایشگاه‌های تهران را از محل سئول به محل نمایشگاهی شهر آفتاب به عنوان یکی دیگر از موضوعات مورد بحث این جلسه خواند و افزود: شهر آفتاب بزرگترین نمایشگاه کشور است و پیش بینی نیازهای متعدد در آن انجام شده، در حقیقت این محل سرمایه‌ای ملی است که امروز در حال از بین رفتن است.
 
وی ادامه داد: نمایشگاه بین‌المللی تهران جز ترافیک و آلودگی هوا و تحمیل ترافیک به آن منطقه شهر چیز دیگری ندارد و در خصوص انتقال نمایشگاه‌ها مصوبه قانونی وجود دارد و ما برنامه ریزی کرده بودیم که به تدریج نمایشگاه‌ها به شهر آفتاب منتقل شود؛ اما متاسفانه این کار اجرا نشد.
 
چمران در پاسخ به سوالی در خصوص برخورد شهرداری تهران با برگزاری نمایشگاه‌های پر مخاطب در محل نمایشگاه‌های دائمی تهران، گفت: ما در سال ۱۳۸۴ بر اساس بند قانونی که تاکید می‌کند اگر مشاغل مزاحمی در شهر وجود دارد شهرداری می‌تواند جلوی آنها را بگیرد به نمایشگاه تهران رفتیم، نمایشگاه را بستیم که یکی از نمایشگاه‌های پر مخاطب آنجا تعطیل شد. بر همین اساس مجبور شدند بیایند و تفاهم نامه‌ای بنویسند. لذا شهرداری می‌تواند آنجا را به عنوان یک مزاحمت تعطیل کند. این نمایشگاه با توجه به ترافیکی که ایجاد می‌کند و آلودگی در پی آن، واقعا مزاحم است و شهر آفتاب با همه امکانات بدون استفاده مانده است.
 
رئیس شورای شهر تهران انتخاب شش نفر از اعضا برای کمیته دوستداران کودک و بررسی پلاک‌های ثبتی در خصوص باغ بودن یا نبودن را نیز از دیگر دستور کارهای این جلسه خواند و افزود: اعضای شورا در این جلسه بررسی پلاک ثبتی‌های مختلف را انجام دادند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: