به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز مخالفت نسبت به واردات خودروهای سنگین کارکرده گفت: خدمات پس از فروش، استهلاک و تامین قطعات از موضوعاتی است که خریداران این خودروها را در آینده با مشکل مواجه نماید. بنابراین میبایست پیشبینیهای لازم در این باره صورت بگیرد.
علی جدی در خصوص توان تولیدکنندگان داخلی در حوزه خودروهای تجاری و ضرورت واردات کامیونهای کارکرده اروپایی اظهار داشت: هفته گذشته در جلسهای که با خودروسازان داخلی در بخش تولید خودروهای سنگین برگزار شد، گزارشات امیدوارکنندهای در این باره در اختیار نمایندگان کمیسیون قرار گرفت.
وی از بازدید اعضای کمیسیون متبوع خود از خودروسازی ایران خودرو دیزل در هفته جاری خبر داد و افزود: تولیدات ایران خودرو دیزل تحت لیسانس شرکتهایی همچون بنز بوده و کیفیت تولیدات آنها نیز به نوعی رضایتبخش است، اما تیراژ پایین تولید یکی از موضوعاتی است که در جلسات به آن پرداخته شد.
نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز مخالفت نسبت به واردات خودروهای سنگین کارکرده گفت: خدمات پس از فروش، استهلاک و تامین قطعات از موضوعاتی است که خریداران این خودروها را در آینده با مشکل مواجه نماید. بنابراین میبایست پیشبینیهای لازم در این باره صورت بگیرد.
جدی بیان کرد: در مبحث واردات خودروهای سنگین همچنین میبایست به برند این خودروها توجه شود و واردات خودروهای صفر در دستور کار قرار بگیرد.
وی ماده 4 طرح ساماندهی صنعت خودرو مبنی بر واردات خودرو را شامل خودروهای سبک و سنگین توامان دانست و گفت: بر اساس این طرح اگر تولیدات داخلی قادر به تامین نیاز بازار داخل باشد، واردات این خودروها منتفی است و در صورت عدم تامین بازار نیازمند واردات خواهیم بود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان در خصوص تاثیر واردات خودروهای کارکرده بر تولید داخل خاطرنشان کرد: به اعتقاد بنده، در مبحث واردات میبایست خودروهای صفر وارد کشور شوند. طی سه سال گذشته خودروسازان سنگین مشکلاتی در تولید داشتند و تقاضای بازار خودروی داخلی در بخش خودروهای سبک و سنگین نیز بالا است اما واردات خودروهای استوک چندان منطقی نیست و در مقطعی ممکن است موثر واقع شوند، اما در آینده مصرفکنندگان را با مشکل مواجه خواهند کرد.