جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 4 شهريور 1400     
رئیسی: نگاه امام به مردم تشریفاتی نبود

خبرآنلاین: رئیس‌جمهور با بیان اینکه ما باید در عمل و اقدام، پایبند اندیشه‌های امام باشیم، گفت: نگاه امام به مردم تشریفاتی و سیاسی نبود.

 حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور در آئین تجدید میثاق اعضای دولت با آرمان‌های امام راحل با بیان اینکه میثاق با امام راحل، میثاق با همه خوبی‌ها و پاکی‌ها است، گفت: در منظومه اندیشه امام، خدمت به مردم جایگاه ویژه و معنای خاصی دارد و امام حقیقتاً مردم را باور داشت.

وی افزود: ما باید در عمل و اقدام، پایبند اندیشه‌های امام باشیم، نگاه امام به مردم نگاه تشریفاتی و نگاه سیاسی که سیاستمداران به صورت متداول در عالم مطرح می‌کنند، نبود و اگر می‌فرمود، میزان رأی ملت است، این را باور داشت.توفیقی است برای بنده و همکارانم که در آغاز کار دولت به زیارت مرجع نورانی امام عظیم الشان بیاییم و زیارت کنیم مرقد امام راحل را و میثاق ببندیم با امام راحل که میثاق با امام راحل میثاق با همه خوبی‌ها و پاکی‌ها است.

اهم اظهارات وی را به نقل از خبرگزاری ها بخوانید؛

*در منظومه فکری امام راحل خدمت به مردم جایگاه ویژه‌ای دارد. در تمام عالم همه دولت‌ها، همه مسوولان مدعی خدمت به مردم هستند و در سخنان و ادبیات آنها این است که به مردم خدمت می کنیم.

*یک خدمت، خدمت منفعت گرا است که خدمت با نگاه مادی است. اساس خدمت آن است که انسان منافع خود، حزب و گروه خود را در نظر بگیرد یعنی خدمت می کند که منفعت ببرد.

*خیلی‌ها در عالم هستند که خدمت می کنند مشخص است که برای منافع خود است که گاهی به زبان جاری می کنند و گاهی به زبان نمی آورند. یک نوع دیگر از خدمت نوع دوستی و انسانمدارانه است. یعنی کسی دلش می سوزد برای کسی که ندارد یا گرفتار است و به او خدمت می کند که خیلی ها این طور خدمت می کنند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: