جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 3 شهريور 1400     
تشکلهای مردم نهاد در حوزه مناسب سازی مطالبه‌گر باشند

 به گزارش گروه عمران شهری تهرانی نیوز،معاون عمرانی وزیر کشور از تشکل‌های مردم نهاد خواست تا ارزش و اهمیت کار را برای مجموعه‌های جدید که مستقر می‌شوند روشن کنند و از همان ابتدا مطالبه‌گری خود را داشته باشند.

مهندس جمالی‌نژاد در نوزدهمین ستاد هماهنگی و مناسب‌سازی کشور با بیان اینکه بتوانیم موضوعات و مسائل را برای آیندگان به ویژه دولت جدید ریل‌گذاری کنیم، مهم است گفت: اگر خدایی نکرده اساتید چه در دولت و چه در دهیاری و چه در شهرداری مستقر شوند و جا پای این اقدامات را مشاهده نکنند و از همان ابتدا کار را مهم ندانند یقین بدانید که به آن توجه خاصی نمی‌شود.
 
وی با بیان اینکه نقش آفرینی و ماموریت ما که از همین ابتدا ارزش کار را مشخص کنیم بسیار مهم است، از تشکل‌های مردم نهاد خواست تا ارزش و اهمیت کار را برای مجموعه های جدید که مستقر می‌شوند روشن کنند و از همان ابتدا مطالبه‌گری خود را داشته باشند، گفت: اگر مطالبه‌گری نباشد، با حجم بسیار زیاد کار که در دستگاه‌های مختلف وجود دارد ممکن است برخی کارها مغفول بماند.
 
وی افزود: از سوی دیگر چند مصوبه در این زمینه داریم، استانداری‌ها و فرمانداری‌های سراسر کشور با رعایت پروتکل‌های بهداشتی هر سه ماه یکبار نسبت به تشکیل جلسات ستاد مناسب‌سازی و پیگیری تحقق مصوبات اقدام کرده و گزارش عملکرد و اقدامات مرتبط را به دبیرخانه ستاد منعکس کند؛ این موضوع از این جهت بسیاری ارزش دارد که زمانی که افراد جدید مستقر می‌شوند بدانند چنین چیزی وجود داشته و ادامه یابد. موضوع دیگر؛ شهرداری‌ها و دهیاری‌های سراسر کشور تمهیدات لازم را به عمل آورند و پیمانکاران و نیروهای اجرایی آنها با گذراندن آموزش ضوابط و مقررات مناسب سازی در کلیه پروژه‌های بهسازی توسعه و معابر و محیط‌های عمرانی اصول دسترس‌پذیری را برای افراد دارای معلولیت به طور کامل رعایت و اجرا کنند و این تکلیفی است که از همان ابتدا که مدیران شهری و روستایی مستقر می‌شوند برایشان ایجاد می‌کنیم. 
 
معاون عمرانی وزیر کشور افزود: همچنین شهرداری‌ها و دهیاری‌های منتخب اجرایی پایلوت شهرهای دسترس‌پذیر و روستای دسترس‌پذیر با جدیت تمام نسبت به انجام امور و اقدامات مناسب‌سازی و دسترس‌پذیری محیط و اماکن عمومی وابسته به نظارت اقدام و صاحبان ساختمانها و اماکن با کاربری عمومی را نیز نسبت به انجام مناسب‌سازی الزام کنند. 
 
وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه جلسات قبل را پایش کنیم و نقاط قوت و ضعف آن را احصاء کنیم، گفت: مصوباتی داشتیم که بسیاری از مصوبات انجام شده و برخی از مصوبات انجام نشده است و باید دنبال شود که برای آیندگان تکلیف شود و آن را دنبال کنند به همین دلیل نقاط ضعف و قوت حتما احصاء شود. 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: