جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 23 مرداد 1400     
مشکلات کنونی صنعت خودرو و راهکارهای رفع موانع
بیماری مزمن صنعت خودرو نیازمند جراحی است

 به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: می‌بایست در جهت ایجاد تحول در صنعت خودرو به ویژه تحول در قیمت‌ها و هدایت آن به قیمتی معقول و مطلوب حرکت کرد.

علی موسوی در خصوص مشکلات کنونی صنعت خودرو به قیمت بالای خودرو اشاره کرد و اظهار داشت: می‌بایست در جهت ایجاد تحول در صنعت خودرو به ویژه تحول در قیمت‌ها و هدایت آن به قیمتی معقول و مطلوب حرکت کرد.
 
وی بر اقدام جدی در جهت داخلی‌سازی به عنوان یکی از راهکارهای موثر در رفع مشکلات صنعت خودرو تاکید کرد و افزود: تامین قطعات خودرو وابسته به واردات و متاثر از نوسانات نرخ ارز است و نرخ ارز، قیمت تمام شده خودرو را نیز تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد.
 
نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی همچنین تورم بالا در جامعه را مشکل اصلی اقتصاد کشور دانست و گفت: نرخ بالای تورم به طور خودبخودی در تمام اجزای تولید به ویژه خودرو اثرگذار است.
 
موسوی در خصوص اقدامات دولت سیزدهم در راستای حل مشکلات صنعت خودرو بر ورود جدی به بحث تورم اشاره کرد و گفت: دولت جدید می‌بایست با یک برنامه و دیدگاه جدید، با نگاه به داخل و تعامل با بیرون، نسبت به کنترل قیمت خودرو، جدیت در داخلی‌سازی، قطع دست مافیا از صنعت خودرو، ارائه برنامه جامع برای افزایش ساخت داخل و همکاری با شرکت‌های دانش بنیان اقدام کند تا با بهره‌گیری از تکنولوژی بالا، وارد عرصه ساخت خودروی داخلی شویم و قیمت نیز به تبع داخلی‌سازی کاهش بیابد.
 
وی تاکید کرد: با توجه به نرخ بالای ارز و هزینه‌بر بودن کمتر داخلی‌سازی نسبت به واردات قطعات و با توجه به عناصر تاثیرگذار بر قیمت، می‌توان قیمت خودرو را کاهش داد.
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص تغییرات مکرر وزرای صمت و تاثیر آن بر صنعت خودرو طی یک سال گذشته گفت: قیمت خودرو با روی کار آمدن آخرین وزیر صمت، همچنان سیر صعودی داشت و علی‌رغم پیگیری‌های وزیر، تاکنون اصلاح قیمت خودرو عملیاتی نشده است.
 
موسوی ادامه داد: صنعت خودرو از یک بیماری مزمن رنج می‌برد و باید جراحی عمده‌ای بر روی آن انجام بگیرد. ورود به بحث داخلی‌سازی به طور جدی، استفاده از مدیران جهادی و نگاه به داخل و اراده جمعی برای کاهش قیمت می‌بایست وجود داشته باشد.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: جهش تیراژ تولید برای پاسخگویی به تقاضای موردنیاز جامعه می‌بایست از برنامه‌های وزیر جدید صمت باشد و بحث دیگر ایمنی خودرو است که با مشارکت شرکت‌های دانش بنیان و بهره‌گیری از تکنولوژی‌ در دسترس این شرکت‌ها، می‌توان تحول بزرگی در کیفیت ایجاد کرد و علاوه بر آن، ضمن افزایش تولید به هدف کاهش قیمت دست یافت.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: