جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 19 مرداد 1400     
عضو شورای شهر تهران :
باید امکان ساخت "پارکینگ طبقاتی شخصی" فراهم شود

 به گزارش تهرانی نیوز،عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه باید امکان ساخت پارکینگ طبقاتی شخصی فراهم شود، از توسعه پارک حاشیه‌ای با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی خبر داد.

"سید جعفر تشکری هاشمی" عضو شورای شهر تهران  در پاسخ به این سوال که مدیریت شهری در دوره ششم مساله پارک حاشیه‌ای را چگونه دنبال خواهد کرد گفت: طبق قانون باید در نقاطی که پارک خودرو هم جریان ترافیک را مختل نکند و هم تقاضا برای آن وجود دارد، پارک حاشیه‌ای داشته باشیم. بنابراین باید موضوع پارک حاشیه‌ای و پارکبان که به طور ضعیف در چند منطقه اجرا می‌شود، براساس قانون مجددا فعال شود. 

توسعه پارک حاشیه‌ای با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی
 
او با بیان اینکه در این زمینه باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شود، گفت: باید از ظرفیت بخش خصوصی برای اداره پارک حاشیه‌ای با هدف نظم بخشی به ترافیک و حفاظت از اموال مردم و توزیع عادلانه استفاده و محل‌های پارک این طرح مجددا در شهر فعال شود. 
 
تشکری هاشمی تاکید کرد: این موضوع را به عنوان یک مساله بسیار مهم از شهرداری درخواست خواهیم کرد که فعالیت در این حوزه را ادامه دهند. 
 
عضو شورای شهر تهران در واکنش به اینکه در دوره قبل پارک حاشیه‌ای به صورت پایلوت در چند منطقه انجام شد اما موفقیت چندانی کسب نکرد، گفت: باید دلایل و مشکلات را بررسی کرد و اگر قرار است یک لایحه جدید آورده شود وارد جزئیات خواهیم شد و اشکالات آن را بررسی خواهیم کرد. اما به نظر می‌رسد ممنوعیت و یا اشکال جدی وجود ندارد و اگر هم باشد در دستورالعمل‌های شهرداری است و باید به گونه‌ای ساده‌سازی شود که بخش خصوصی را از حضور در کاری که منفعت عمومی شهر در آن است، ناامید نکنیم. 
 
تامین پارکینگ باید با مشارکت مردم انجام شود
 
عضو شورای شهر تهران همچنین درباره برطرف کردن مشکل کمبود پارکینگ در تهران در این دوره مدیریت شهری گفت: اینکه فکر کنیم شهرداری تهران از فردا شروع به پارکینگ‌سازی در خیابان‌های شهر می‌کند تا نیازهای ۵۰ سال گذشته را حل کند، به این سادگی قابل اجرا نیست. 
 
او ادامه داد: ما برای تامین پارکینگ مردم باید به چند استراتژی اصلی متکی بشویم. اولین مساله این است که این کار باید با مشارکت مردم انجام شود، همانطور که ساختمان مسکونی و تجاری ساخته می‌شود باید امکان ساخت پارکینگ طبقاتی شخصی نیز فراهم شود به گونه‌ای که جایی که کسری پارکینگ دارد مانند آپارتمان سازی، پارکینگ‌سازی هم انجام شود. 

۱۰۰ درصد بنا از طبقه منفی دو به پایین به ساخت پارکنیگ اختصاص یابد
 
تشکری هاشمی اضافه کرد: از طرفی در قوانین شهرسازی باید اصلاحاتی انجام شود. به عنوان مثال باید از طبقات منفی دو به پایین اجازه داده شود ۱۰۰ درصد بنا امکان ساخت پارکینگ داشته باشد. البته در مقاطعی این کار شده است اما باید به عنوان یک عنصر جذاب برای مردم تاکید شود. 
 
او افزود: ما لایحه‌ای در دوره چهارم به شورای شهر ارائه کردیم که تنها بخش کوچکی از آن تصویب شد و مجددا حتما این لایحه را بعد از اینکه شهرداری به شورا ارائه دهد بررسی می‌کنیم. در آن لایحه پیش بینی شده است در طبقات منفی دو به پایین اجازه بدهیم ارتفاع سقف برای پارکینگ‌های جکی بلندتر شود.
 
تشکری هاشمی در ادامه با اشاره به ایجاد پارکینگ مکانیزه گفت: از طرفی بحث مربوط به پارکینگ‌های مکانیزه مساله دیگری است که باید به آن توجه شود. این موضوع در تهران کمتر مورد توجه قرار گرفته است و حتما باید برای ایجاد پارکینگ مکانیزه در تهران برنامه ریزی شود، چرا که در فضای بسیار کم ظرفیت بزرگی را به وجود می‌آورند. 
 
او با بیان اینکه در مورد همه این موارد اگر شهرداری نیاز به آن را دید می‌تواند همه این موارد را در قالب لایحه به شورای شهر ارائه دهد، گفت: ما نیز حتما از آن حمایت خواهیم کرد و در غیر اینصورت هم به عنوان بخشی از مطالبات از شهرداری پیگیر خواهیم شد. 
 
تشکری هاشمی در واکنش به نگرانی چند تن از اعضای شورا از ورود مدیران اتوبوسی به شهرداری گفت: آقای زاکانی در برنامه‌های خود به صراحت تاکید کردند که توجه اصلی آن‌ها به داخل مجموعه و شایسته سالاری است. 
 
نباید بگویند شایسته سالاری اما شایسته‌ها بیرون در شهرداری باشند
 
او ادامه داد: این حق نیز خیلی طبیعی است که برای موارد انگشت شماری ممکن است برای یک عنوانی شخص مورد نظر در داخل شهرداری نباشد اما به صورت منطقی نباید این تعداد از تعداد انگشتان یک دست بیشتر باشد. البته نمی‌خواهم خط کش بگذارم اما نباید گفته شود شایسته سالاری و شایسته‌ها بیرون در شهرداری باشند. 
 
تشکری هاشمی افزود: ما در بین ۶۰ هزار پرسنل شهرداری تهران نیروهای بسیار توانمند و شایسته‌ای داریم که باید این موضوع مدنظر قرار گیرد. 
 
او گفت: به عنوان عضو شورا وظیفه نظارتی داریم و آقای زاکانی در صحن شورا به مردم و به ما قول دادند که به این موضوع توجه ویژه کنند و اینگونه نباشد که ما شایسته سالاری کنیم، اما از بیرونی‌ها و نگاه به داخل نداشته باشیم. در صحبت‌های آقای زاکانی چنین چیزی نبود و ما نیز در جایگاه نظارتی توجه لازم را بر این موضوع خواهیم داشت.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: