جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 12 مرداد 1400     
حل معضل ترافیک شهری و کاهش تصادفات جاده‌ای در گرو چیست؟

 به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی راهکارهای موثر بر کاهش تصادفات جاده‌ای و بهبود مدیریت ترافیک شهری در کلانشهرها با توجه به رشد تولید خودرو در کشور را مورد ارزیابی قرار داد.

احمد دنیامالی هدف‌گذاری وزارت صمت و خودروسازان مبنی بر افزایش تولید را با موانعی نظیر زیرساخت‌های نامناسب شهری و جاده‌ای مواجه دانست و اظهار داشت: در دو دهه اخیر تیراژ تولید خودروهای داخلی افزایش داشته و متناسب با وضعیت صعودی تولید خودرو و با توجه به اینکه 20 میلیارد کیلومتر جاده‌های در سطح کشور وجود دارد، نیازمند اقدامات اساسی‌تری در حوزه ارتقای مهندسی و کیفیت شبکه‌های حمل‌ونقلی اعم از بزرگراهی و جاده‌ای هستیم.
 
نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی افزود: به اذعان کارشناسان 900 هزار کیلومتر از جاده‌های کشور در حوزه آسفالت، مهندسی راه و ... دارای اشکالاتی است که به تدریج می‌بایست مرتفع شوند.
 
دنیامالی ضمن تاکید بر حمایت از تولید داخل و تاثیر آن بر اشتغالزایی گفت: قیمت خودرو می‌بایست با کیفیت آن همخوانی داشته باشد که امیدواریم با کاهش موانع پیش روی خودروسازان و افزایش سرمایه در گردش، رهایی خودروسازان از زیان انباشته‌ای که با آن مواجه هستند را شاهد باشیم.
 
وی با بیان اینکه صنعت خودروی کشور می‌بایست در جهت خصوصی‌سازی، ارتقای کیفیت و متناسب‌سازی قیمت حرکت کند، بیان کرد: عنصر انسان، جاده و خودرو سه عامل تعیین‌کننده در کاهش تصادفات جاده‌ای هستند. خطای انسانی در همه نقاط دنیا بالاترین نقش را در سوانح جاده‌ای به خود اختصاص می‌دهد، از سوی دیگر توجه به کاهش نقاط سانحه‌ خیز علاوه بر ارتقای کیفیت خودرو در کاهش سوانح نقش موثری ایفا خواهد کرد.
 
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در خصوص راهکارها گفت: همگام با افزایش تیراژ خودرو، کاهش مسیرهای دوطرفه و جداسازی یکی از برنامه‌های ضروری در راستای کاهش تصادفات است.
 
دنیامالی در خصوص وضعیت مدیریت ترافیک شهری در کلانشهرها به ویژه تهران و اقدامات موردنیاز دراین راستا تصریح کرد: با توجه به حجم خودروها و افزایش ترافیک در شهری که آسایش و ایمنی انسان را محور قرار می‌دهد، با احداث شبکه‌‌های زیرزمینی در کلانشهرها به ویژه تهران می‌توان، بخشی از ترافیک را در تونل‌های رینگی ساماندهی کرد که به نفع ایمنی عناصر پیاده خواهد بود.
 
وی در پایان با تصریح اینکه معضل ترافیک بیش از اینکه ناشی از اشکالات شبکه حمل‌ونقلی باشد، متاثر از ساختار اداری است، خاطرنشان کرد: حرکت به سمت دولت الکترونیک و وسعت حوزه‌های آی‌تی موجب کاهش تقاضای سفر می‌شود که موضوع حائز اهمیتی است. از سوی دیگر تقویت شبکه‌های حمل ونقل عمومی مترو و اتوبوس‌های بی‌آرتی ضروری است. با افزایش شبکه‌های زیرزمینی، کاهش آلایندگی صدا و آلایندگی زیست محیطی بهتر مدیریت خواهد شد. می‌بایست همانند آنچه که اکنون در دنیا مرسوم است، نسبت به تعبیه سیستم‌هایی در تونل‌ها برای جذب انواع آلایندگی اقدام کرد. ایجاد مسیرهای زیرزمینی تهران به شکل شبکه رینگی، موجب صرفه‌جویی در زمان، کاهش ترافیک و آلایندگی خواهد شد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: