به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از شرکت سایپا در جهش 14 و 30 درصدی تولید و تحویل خودرو به مشتریان در سه ماه نخست سال جاری گفت: تلاش سایپا در راستای افزایش عمق ساخت داخل قطعات به عنوان الگویی برای سایر خودروسازان و سرآغاز راهی برای ارتقای کیفیت و کاهش قیمت میتواند باشد.
سید جواد حسینی کیا در خصوص رونق تولید و خودکفایی در صنعت خودرو به ویژه اقدام شرکت سایپا در راستای انعقاد قرارداد با شرکتهای دانش بنیان و زیرمجموعههای وزارت دفاع اظهار داشت: اتکا به تولید داخل و نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری است که دستیابی به این مهم با همکاری تمامی نهادها و مجموعهها اعم از بخش خصوصی، دولتی و نظامی میسر میشود.
وی اقدام شرکت سایپا در راستای افزایش عمق ساخت داخل را الگویی برای سایر خودروسازان اعلام کرد و افزود: امیدواریم اقدام شرکت سایپا به منزله سرآغاز راهی برای ارتقای کیفی خودروهای داخلی، تولید با نگاه صادرات محوری و کاهش قیمت خودرو باشد.
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تولید خودرو با کمترین وابستگی توسط خودروسازان داخلی و با کمک بخش نظامی کشور و مجموعههای قطعهسازی امری قابل تحقق است، گفت: بخش نظامی کشور از قدرت و ظرفیت کافی به ویژه در تولید قطعات ایربگ و IC برخوردار هستند و علاوه بر آن میبایست از بخشی از ظرفیت صنعت قطعهسازی که به واسطه واردات مورد غفلت قرار گرفته، استفاده کنیم.
حسینی کیا ضمن تقدیر از شرکت سایپا نسبت به جهش 14 درصدی تولید و رشد 30 درصدی تحویل خودرو به مشتریان در سه ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال 99 گفت: حرکت در راستای افزایش تولید و همچنین ارتقای کیفیت خودرو امری ضرروی است و با توجه به جهش محقق شده در شرایط تحریمی و شیوع کرونا، تلاش مدیران و نیروهای کار شاغل در شرکت سایپا قابل تحسین است.
وی همچنین با تاکید بر نظارت بر بازار خودرو گفت: نظارت بر بازار خودرو با هدف انسداد مسیر ورود دلالان به بازار این محصول است تا از این رهگذر خدشهای بر نام صنعت خودروی کشور وارد نشود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مجلس در راستای حمایت مجلس از صنعت خودرو به طرح ساماندهی بازار خودرو اشاره کرد و گفت: نگاه کلان در این طرح، ستاره دار کردن خودروهای داخلی از لحاظ کیفی و ممنوعیت شمارهگذاری خودروهای فاقد کیفیت است و در صورت تولید خودروهای کیفی با رضایتمندی بالا، اعمال معافیتهای مالیاتی یکی از اقدامات حمایتی مجلس از خودروسازان است.
حسینی کیا در پایان در بخش عرضه خورو، اخذ مالیات سنگین از دلالان متناسب با مابهالتفاوت قیمت کارخانه و بازار را یکی دیگر از راهکارها اعلام و خاطرنشان کرد: در این شیوه، مالیات دریافتی در بخش حملونقل عمومی، جادهای، ریلی، بیمه به ویژه اجباری شدن بیمه بدنه و تجهیز نیروی پلیس به نصب دوربین در معابر هزینه خواهد شد.