جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 8 خرداد 1400     
عریف ۱۱۹ طرح با ۱۰۲ میلیارد تومان اعتبار در منطقه یک

به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز،عضو شورای شهر تهران: با همت شورایاران و همراهی شهردار منطقه ۱ برای سال ۱۴۰۰ حدود ۱۱۹ طرح با ۱۰۲ میلیارد تومان اعتبار تعریف شده که در نوع خود رکورد دار در بین مناطق شهرداری تهران است.
 
 آقای مجید فراهانی، ناظر رئیس شورا در امور محاسبات و پایش عملکرد شورای شهر تهران طی نشست با دبیران شورایاری منطقه یک که با حضور سید حمید موسوی؛ شهردار منطقه برگزار شد، گفت: مردم صاحبان اصلی شهر و کشور هستند، همان مردمی که فارغ از قومیت، زبان، مذهب و دین بر پایه عشق و علاقه به ایران عزیز جنگ را اداره کردند، در برابر تحریم‌ها دوام آوردند و در دوران کرونا پشت و پناه هم بودند و هستند.
 
عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: منابع و مصارف بودجه شهرداری را تک تک شهروندان تهرانی با پرداخت بهای خدمات و عوارض عمومی شهر یا عوارض پروانه ساختمانی تامین می‌کنند، اما متاسفانه شاهد هستیم که سال‌ها در روند تدوین بودجه شهرداری، این بودجه بر اساس نیاز‌های شهروندانی که منابع شهرداری را تامین می‌کنند تهیه و اجرایی نمی‌شد، بلکه سلیقه مدیران شهرداری، نظر مشاور یا طرح اجرایی فلان پیمانکار به جای نظر مردم درباره بودجه تعیین کننده بود و تنها چیزی که ظاهرا اهمیتی ندارد نیاز و نظر شهروندی است که با پرداخت عوارض و بهای خدماتش چرخ مالیه شهرداری را می‌چرخاند!
 
فراهامی با بیان اینکه برای منافع مردم و در مسیر اصلاح بودجه شهرداری که مردم آن را تامین می‌کنند باید به سمت تعیین مصارف بودجه با اولویت و نظر مردم حرکت کنیم، افزود: بدین ترتیب «بودجه برای مردم» معنا پیدا کند. این روز‌ها همه از اصلاح بودجه حرف می‌زنند و هر کسی به نظر خودش کارشناسی‌ترین نظر را می‌دهد، اما هیچ کدام از این افراد حاضر نیستند ببینند خواست و نظر مردم درباره بودجه چیست!
 
ناظر رئیس شورا در امور محاسبات و پایش عملکرد شورای شهر تهران اظهار کرد: بودجه مال مردم هست و مردم باید درباره آن نظر بدهند؛ وقتی بر اساس قانون اساسی این مردم با رای و انتخاب خودشان اعضاء شورای شهر، نمایندگان مجلس، رئیس جمهور و نمایندگان مجلس خبرگان رهبری را انتخاب می‌کنند؛ چرا نباید درباره بودجه منطقه و محله خودشان اظهار نظر بکنند و نظر بدهند؟
 
او ادامه داد: آیا حق انتخاب سیاست گذاران و اداره کنندگان امور شهر و کشور سطحی بسیار بالاتر از مشارکت در تدوین و جهت بخشیدن به بودجه را ندارد؟ پس چرا شهروندان نمی‌توانند درباره بودجه کشور و شهر هم نیاز‌ها و اولویت‌های خود را بیان کنند؟ و با نظر آن‌ها مصارف بودجه شهرداری و دولت اولویت بندی شود؟
 
فراهانی افزود: مساله بودجه ریزی مشارکتی از ابتدای حضورم در شورا با همراهی شما همکاران عزیز برای توجه به نظر و نیاز‌های شهروندان در بودجه ریزی مورد توجه قرار دادم و تا امروز در شورای پنجم اقدامات در مسیر بودجه برای مردم اقداماتی انجام شده است.
 
او افزود: با همت شورایاران و همراهی شهردار محترم منطقه برای سال ۱۴۰۰ شاهد تعریف ۱۱۹ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۰۲ میلیارد تومان هستیم که در نوع خود رکورد دار است.
 
ناظر رئیس شورا در امور محاسبات و پایش عملکرد شورای شهر تهران با بیان اینکه در دوره پنجم با همت و تلاش شهردار محترم، معاونان، کارکنان و کارگران در منطقه شاهد اتفاقات خوبی بوده ایم، افزود: احداث ۲ سوله بحران اراج و یاران، شناسایی گود ها، تاور‌ها و ساختمان‌های نا ایمن و انجام اقدامات لازم در چارچوب قوانین مربوطه، احداث نیروگاه‌های خورشیدی و سیستم روشنایی و گرمایش خورشیدی در مراکزی از جمله پارکینگ همت، ساختمان ناحیه ۱۰ و بوستان‌های منتخب، مناسب سازی مجتمع‌های ساختمانی از جمله ساختمان مرکزی، ساختمان شماره ۲، ساختمان معاونت فنی و عمرانی، محور‌هایی همچون باهنر و بلوار صبا و بوستان‌هایی از قبیل ۲۲ بهمن و باغستان، افتتاح پایگاه خدمات اجماعی سیار، شناسایی نقاط بی دفاع شهری و ساماندهی آنها، بهسازی محیطی خیابان‌ها و ...، احداث پل چپ گرد شهید نوروزی (تقاطع غیر همسطح چمران – تابناک)، تعریض خیابان رشیدالدین فضل اله و احداث دوربرگردان، احداث تقاطع ۳ سطحی ارتش-صیاد شیرازی و امام علی (ع)، اتصال خیابان پورابتهاج به اتوبان امام علی (ع) (توسعه و تعریض خیابان ۳۵ متری افتخاری)، احداث رفیوژ میانی خیابان شریعتی، احداث بیش از ۸۰ هکتار بوستان از جمله بوستان‌های ساسان، دربند، گلابدره، آبک و ...، بهسازی بیش از ۱۵۰ هکتار بوستان ازجمله بوستان‌های نیاوران، جمشیدیه، مهرگان و... جمله اقدامات است.
 
او در پایان گفت: امیدوارم در پرتو الطاف الهی و عنایات امام مهربانی و رحمت حضرت رضا (ع) شاهد پایان یافتن شرایط ناشی از فراگیری ویروس کرونا و آغاز دوباره تلاش برای زندگی باشیم.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: