به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری تهرانی نیوز،مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اعلام اینکه اعمال تحریمهای ظالمانه و افزایش نرخ ارز و تورم ناشی از آن، هزینه پشتیبانی، نگهداری و تأمین قطعات مورد نیاز ناوگان اتوبوسرانی را به شدت افزایش داده است، گفت: شیوع کرونا نیز باعث کاهش ۶۰ درصدی مسافران و در نتیجه کاهش بخش قابل توجهی از درآمدهای شرکت واحد شده است.
محمود ترفع با تأکید بر اینکه حمایت از حمل و نقل عمومی یک وظیفه حاکمیتی است، افزود: چون حمل و نقل عمومی فعالیت سودآوری نیست، سرمایهگذاری بخش خصوصی در این بخش سوددهی ندارد و از این رو، حمایت دولت مرکزی و دولت محلی از آن ضرورت دارد.
وی با اشاره به اینکه در سنوات گذشته، دولت به تهران اتوبوس تحویل میداد اما سالهاست که دیگر اتوبوسی به تهران تحویل نداده است، گفت: بعد از سالها، سال گذشته ۲۵۰ دستگاه اتوبوس و مینیبوس جدید خریداری و در ناوگان حمل و نقل عمومی تهران به کار گرفته شدند.
ترفع با بیان اینکه شهرداری تهران فراتر از سهم خود به ناوگان اتوبوسرانی تهران کمک می کند و اگر دولت کمک کند، می توانیم امیدوار باشیم که ناوگان حمل و نقل عمومی جان تازه ای بگیرد، تصریح کرد: در صورت عدم حمایت دولت و به همین ترتیب که پیش میرویم، ناوگان اتوبوسرانی تهران به زودی زمینگیر میشود.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با تأکید بر اینکه ناوگان اتوبوسرانی تهران به ویژه در بخش خصوصی، بسیار فرسوده شده و رانندگان اتوبوسها نیز به تدریج مسن میشوند، تاکید کرد: سال ۹۹، سختترین سال در تاریخ ۶۵ ساله ناوگان اتوبوسرانی تهران بود و امیدواریم سال ۱۴۰۰، سال بهتری برای این مجموعه و حمل و نقل عمومی پایتخت باشد.