به گزارش گروه بین الملل شهرداری نیوز، مقامات متروی واشنگتن اعلام کرده اند که قطارهایی با هدایت کامپیوتری -حدود شش سال پس از آن که این سیستم موفق نشد و منجر به تصادفی شد که 9 نفر در آن کشته شدند- در ساعات شلوغی وارد خط Red Line می شوند.
استفاده مجدد از عملکرد قطارهای اتوماتیک که در آن راهبران تنها درها را باز و بسته کرده و اطلاعات را ارائه می دهند اما مسئولیت رانندگی بر عهده کامپیوتر است، پس از کار مهندسی 18 میلیون دلاری تایید شده است. در ابتدا این سیستم تنها در هشت قطار در ساعات شلوغی به کار خواهد رفت.
این سیستم پس از تصادفی در همین خط Red Line در سال 2009 از سیستم مترو حفظ شد.
پس از این واقعه انسان ها هدایت قطارها را بر عهده گرفتند و مسافران از توقف و حرکت های متعدد و فضای کم در داخل قطارها که باعث تاخیر می شوند، خسته شدند. مقامات مترو اعلام کرده اند که بهره گیری مجدد از این سیستم علاوه بر سواری راحت تر، با استفاده بهینه از برق هزینه زیادی را نیز برای این موسسه ذخیره خواهد کرد.
شش قطار در این خط همچنان راهبری دستی خواهند داشت تا زمانی که ارتقای نرم افزار کامپیوتری اواخر سال جاری کامل شود. پس از آن تمام قطارهای این خط توسط کامپیوتر هدایت خواهند شد.