جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 20 فروردين 1394     
شیوع 98 درصدی دیابت در کشور

اسد اله رجب، رئیس هیات مدیره انجمن دیابت گفت: در سال 94 انجمن دیابت طی روزهای 8 تا 10 فروردین ماه، کلاس‌های آموزشی برای کودکان و نوجوانان دیابتی برگزار کرد در این برنامه بیش از 50 نفر خانواده دیابتی از شهرهای مختلف ماکو، همدان، کرمان، تهران حضور داشتند.
 
وی با اشاره به برنامه‌های دیگر این انجمن در سال جاری عنوان کرد: انجمن دیابت در هفته سلامت که از 18 فروردین ماه آغاز می‌شود برنامه‌هایی را درخصوص دیابت با همکاری سایر ارگان‌ها برگزار می‌کند علاوه بر آن انجمن دیابت در سالگرد تاسیس خود در 17 اردیبهشت ماه برنامه‌ای را در هتل لاله اجرا خواهد کرد.
 
رئیس هیات مدیره انجمن دیابت ادامه داد: همچنین این انجمن هر روزه کلاس‌های آموزشی را پیرامون موضوع برگزار می‌کند و علاوه بر این کلاس‌ها اردوهای آموزشی دیابت که برای علاقه مندان و بیماران سمینارهای آموزی نیز اجرا خواهد کرد.
 
رجب با اشاره به لزوم آموزش در زمینه دیابت عنوان کرد: همواره باید آموزش‌ها در زمینه پیشگیری از بیماری دیابت ادامه داشته باشد البته یکی از مشکلات در زمینه دیابت، اهمیت ندادن به آموزش‌های پیشگیری از این بیماری است.
 
وی خاطرنشان کرد: هزینه‌های پیشگیری از بیماری دیابت پرداخت نمی‌شود، در صورتیکه با پرداخت برخی هزینه‌ها می‌توان از ابتلا به دیابت پیشگیری کرد، هم اکنون شیوع دیابت در ایران حدود 98 درصد است و با انجام آموزش‌هایی درخصوص پیشگیری از این بیماری می‌توان میزان شیوع دیابت را در کشور به 22 درصد رساند و بدین منظور باید الگوی تغذیه‌ای جامعه تغییر کند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: