به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری تهرانی نیوز،مدیرعامل متروی تهران در خصوص تاثیر احداث خط ۱۰ در حیات قناتهای پایتخت توضیحاتی ارائه کرد.
علی امام در مورد انتقاد برخی کارشناسان در مورد تاثیرات مخرب زیست محیطی اجرای خط ۱۰ مترو گفت: چندی پیش اداره کل محیط زیست شهرداری تهران جلسهای را با حضور منتقدان و مسئولان مترو درخصوص این حواشی برگزار کرد و ما در آن جلسه توضیحاتی را ارائه کردیم.
وی با بیان اینکه از اوایل سال جاری یک مشاور بررسی مطالعات زیست محیطی خطوط جدید الحداث را انجام میدهد، اظهار کرد: دقت داشته باشید که تهران از کوهپایه تا دشت شمالی – جنوبی است و معمولا آبهای زیرزمینی و قناتها که مورد نگرانی کارشناسان قرار گرفتند مسیر شمال – جنوبی دارند اما خطوط جدید الاحداث شرقی – غربی هستند که بسته به عمقشان ممکن است با قناتها برخورد کند اما دقت داشته باشید که این اتفاق احتمالی، راهحل مهندسی دارد.
مدیرعامل متروی تهران با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از قناتهای تهران خشک شدند گفت: باید برای قناتهای فعال که شاید احتمالا در مسیر مترو قرار گیرند مسیر جایگزین ایجاد کنیم تا ارتباط قطع نشود.
امام با بیان اینکه مشخصا دربارهی خط ۱۰ مترو مطالعات زیست محیطی در حال پیشرفت است و ما نیز در این خصوص دغدغهمند هستیم، تصریح کرد: خط ۱۰ مترو با استفاده از دستگاه TBM حفر خواهد شد و این دستگاه را از میدان کتاب به محدوده دریاچه منتقل کردیم و پس از اورهال آن را سرهم کرده و با ایجاد یک شفت آن را به زیر زمین و در تراز تونل منتقل کنیم که این پروسه نیز چند ماهی به طول میانجامد و زمان خوبی است که مطالعات زیست محیطی در مورد تاثیر خط ۱۰ در حیات قناتها تکمیل شود.
مدیرعامل متروی تهران با تاکید بر اینکه نمیخواهیم بدون حساب و کتاب کاری را انجام دهیم، اظهار کرد: اگر میخواستیم بدون در نظر گرفتن نظر منتقدان فقط کلنگ پروژه را بزنیم و کار را آغاز کنیم میتوانستیم سال گذشته با تکمیل مطالعات مشاور این کار را انجام دهیم اما صبر کردیم تا تمامی مطالعات تکمیل شود و مطمئن باشید که خودمان نیز در خصوص مسائل زیست محیطی دغدغهمند هستیم.