به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن بیان راهکارهای برقراری تعادل در بازار خودرو، ممنوعیت درج قیمت در فضای مجازی را موثر ندانست.
حجتالله فیروزی در خصوص تاثیر ممنوعیت درج قیمت خودرو در سایتها و فضای مجازی نظیر دیوار بر قیمت، در حالی که همچنان شاهد افزایش قیمت خودرو هستیم، اظهار داشت: تا زمانی که عرضه و تقاضا متعادل نشود و مصرفکنندگان واقعی به سمت خرید خودرو هدایت نشوند و همچنین تا زمانی که خودرو از یک کالای سرمایهای خارج نشده و به یک محصول مصرفی تبدیل نگردد، خودبخود این مشکلات را شاهد خواهیم بود که رفع آن، نیازمند اقدامات فرهنگی است.
وی افزود: جامعه میبایست به این بلوغ فرهنگی برسد که تنها مصرفکنندگان واقعی اقدام به خرید خودرو نمایند.
نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بخش عمده این رفتار، ناشی از اقتصاد بیمار کشور و نقدینگی سرگردان موجود در سطح جامعه است.
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: اگر این پولهای سرگردان به سمت سرمایهگذاری در حوزههای خاص از جمله تولید هدایت شود، در حوزه قیمت و عرضه و تقاضای خودرو نیز تعادل نسبی ایجاد خواهد شد.