جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 10 تير 1399     
شورای اسلامی شهر تهران
نگهداری تصاویر دوربین های کنترل ترافیک هزینه بر است

 به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز،عضو شورای اسلامی شهر تهران: نگهداری از تصاویر مربوط به استعلامات مراجع قضایی و انتظامی برای شهرداری هزینه بر است.

محمد علیخانی عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری تهران لایحه‌ای درباره تعیین بهای خدمات برای استعلام مراجع قضایی و انتظامی از دوربین‌های کنترل ترافیک به شورا فرستاد. تصاویر این دوربین‌ها بعضا مورد نیاز شهروندان است و از طریق مراجع قضایی درخواست می‌شود. قبلا این تصاویر بصورت رایگان در اختیار متقاضیان قرار می‌گرفت.
 
وی گفت: نگهداری از این تصاویر برای شهرداری هزینه دارد. ارائه آن هم هزینه بردار است. باید وقت گذاشت و تصاویر را پیدا کرد و در قالب لوح فشرده تحویل مراجع قضایی داد. بعد از ارائه لایحه شهرداری برای سازماندهی این موضوع و تعریف ضابطه این موضوع در صحن مطرح شد.
 
علیخانی افزود: البته لایحه شهرداری این بود که پاسخ در قالب لوح داده شده و تصاویر ارائه شود یا نشود باید بهای خدمات از شهروندان دریافت شود که در کمیسیون عمران و حمل و نقل بررسی شد و ما با قسمت دوم که خدماتی ندهند و وجه دریافت کنند مخالفت کردیم، اما با بخشی که خدمات ارائه می‌شود بهای ۸۰ هزار تومانی تعیین شد و کلیات لایحه در شورا به تصویب رسید.
 
وی گفت: طبق آمار سالانه در حدود ۱۲ هزار مورد درخواست برای استعلام تصاویر وجود دارد.
 
نظری، عضو شورای شهر
 
شائبه کسب درآمد در زمان اعلام خروج از محدوده طرح ترافیک 
 
حجت نظری عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: امسال طرح ترافیک با تاخیر آغاز شد. در شرایط کرونایی اگر این تاخیر ادامه می‌یافت اتفاق خوبی بود و شاید ما با این میزان از شیوع بیماری کرونا و افزایش مبتلایان مواجه نمی‌بودیم.
 
وی گفت: از ۱۷ خرداد طرح ترافیک دوباره آغاز شد. اما شاهد ۲ نقل متفاوت از رسانه‌ها بودیم. نقل اول این بود کسانی که وارد محدوده طرح شدند از ساعت ۲ می‌توانند بصورت رایگان از طرح خارج شوند. نقل دیگر هم این بود که افراد می‌توانند از ساعت ۲ و نیم بصورت رایگان از محدوده طرح خارج شوند.
 
 
نظری افزود: این فاصله نیم ساعته برای بعضی از شهروندانی که بین زمان ۲ تا ۲ و نیم از محدوده طرح ترافیک خارج می‌شدند مشکل ایجاد کرد و فکر کردند ممکن است جریمه شوند.
 
وی گفت: در این رابطه به شهردار تهران تذکر دادم. خودش هم دستور پیگیری داده بود و امیدوارم این اتفاق رقم بخورد و شهروندانی که به هر دلیلی از این تفاوت نیم ساعته اطلاع نداشتند برای آن‌ها جریمه در نظر گرفته نشود تا این شائبه برایشان ایجاد نشود که ما به دنبال درآمدزایی هستیم.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: